محمد بازیاری روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: براساس آمار استخراج شده 174 نفر در سال 1396 به علت بیماری های قلبی و عروقی در این شهرستان جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: تغذیه و متابولیک (دیابت)، سرطان ها و تومورها، سوانح و حوادث و تصادفات، تنفسی و حوادث غیرعمد بجز ترافیکی به ترتیب دررتبه های بعدی عوامل مرگ و میر در این شهرستان شناخته شدند.
وی اظهارکرد: بیماری های غیرواگیر نسبت به بیماری های واگیر در این شهرستان باتوجه به سبک زندگی مردم تغییر و بیشتر شده که بی تحرکی، تغذیه ناسالم و دخانیات از مهم ترین عوامل آن شناخته شده است.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: درسال گذشته 2 هزار و 685 نفر به فشارخون، 2 هزار و 105 به دیابت و 2 هزار و 368 نفر به چربی خون در بخش بیماری های غیر واگیر مبتلا شدند.
بازیاری، به بیان عملکرد خدمات ارایه شده به دانش آموزان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این ارتباط کارشناسان این شبکه باحضور در مدارس اقدام به مراقبت های تغذیه ای، روان شناسی، بهداشت فردی و عمومی می کنند.
وی بیان کرد: در اجرای طرح وارنیش فلوراید 8700 نفر در 2 نوبت در سال، یکهزار و 332 مورد خدمات فعال دهان و دندان شامل معاینه پرکردن، کشیدن، جرم گیری و فیشور سیلانت توسط کلینیک سیار دندانپزشکی به روستاهای فاقد دندانپزشک، شناسایی و درمان یکهزار 771 مورد آلودگی شپش در تمامی مدارس، توزیع 61 هزارو920 قرص رایگان به دانش آموزان متوسطه اول و دوم دختر و 68 هزار و 715 عدد قرص ویتامین دی به دانش آموزان متوسطه دختر و پسر درسال گذشته انجام شد.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.