به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده روز چهارشنبه در نشست ساماندهی اسکله لاور ساحلی افزود: مردم شهرستان دشتی در مراجعه های مکرر خواستار تعیین تکلیف این اسکله و بهبود وضعیت لاور ساحلی بودند که واگذاری این اسکله به بنادر و دریانوردی و ارائه خدمات توسط این اداره کل می‌تواند دغدغه‌های آنان را برطرف کند.
وی بیان کرد: با واگذاری این اسکله، اتفاقات مثبت و ارزشمندی در حوزه رونق اقتصادی و اشتغال مردم شهرستان دشتی رخ می‌دهد که در نهایت رضایتمندی عموم بویژه تجار و بازرگانان و جامعه صیادی را در پی دارد.
ستوده اظهار داشت: با واگذاری تاسیسات موجود، اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر می‌تواند تمامی کمبودها و ضروریات این اسکله را برطرف کند.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از همکاری مدیران شیلات و بنادر و دریانوردی این استان که برای حل مشکل 15 ساله مردم بندر لاور ساحلی تعامل کردند، تقدیر کرد.
ستوده با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به مردم وظیفه همه مدیران و مسئولان است اظهار داشت: هر کس مسئولیتی می‌پذیرد باید با همه توان برای ارائه خدمات بهتر به مردم اهتمام ورزد.
وی ادامه داد: احصای مشکلات و معضلات مردم و برطرف کردن آنها باید مهم‌ترین دغدغه مسئولان باشد و در این مسیر هیچگونه کم‌کاری پذیرفتنی نیست.
گمرک لاور ساحلی شهرستان دشتی بیش از 100 سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین گمرک های استان بوشهر است که در سال های اوایل انقلاب به دلایل مختلف ازجمله نداشتن موج شکن، اسکله مناسب و ساختمان و انبار، تعطیل اما فعالیت این اسکله در دولت یازدهم از سر گرفته شد.
اکنون عملیات لایروبی بندر لاور ساحلی در درست اجراست که با اتمام آن تخلیه و بارگیری شناورهای با تناژ 300 تن در اسکله این بندر امکان پذیر می شود.
در شرایط کنونی 30 فروند لنج تجاری و 500 نفر در بندر لاور ساحلی فعالیت دارند که با توجه به تصویب ساختار سازمانی گمرک آن پیش بینی شده میزان اشتغال زایی این گمرک به 2 برابر افزایش یابد.
بندر لاورساحلی شهرستان دشتی با 600 نفرجمعیت در فاصله 100 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.