به گزارش ایرنا، احمد آخوندی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در شهرستان دیر20 پزشک عمومی و دندان پزشکی، 15 مرکز خدمات جامع و پایگاه سلامت، پایگاه اورژانس و 10 خانه بهداشت فعال هستند.
وی اضافه کرد: این شهرستان برای ارتقای سلامت مردم شهری و روستایی گام های مطلوب و شایسته ای برداشته است طوریکه در سال گذشته 130 هزار ویزیت توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و 743 بار طرح ده گشتی در همه روستاهای شهرستان انجام گرفت.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان دیر اظهارداشت: در زمان حاضر 100 درصد از خانوارهای این شهرستان زیر پوشش ارائه طرح خدمات نوین سلامت قرار دارند که 480 هزار خدمت در این طرح انجام شده است.
وی اضافه کرد: در سه مرکز خدمات جامع سلامت کلینیک دندان پزشکی دائر شده و به مردم خدمات می دهد و کلینیک سیار دندان پزشکی هم در روستاها فعال است.
آخوندی گفت: روند افزایش تصادفات در شهرستان نگران کننده است طورکه بیشتر برنامه کاری فوریت های پزشکی شهرستان با تصادفات شهری و جاده ای در ارتباط است که باید مسئولان در زمینه چاره اندیشی کنند.
وی نقش افراد خیر در ارتقای سلامت مهم دانست و افزود: افراد خیر و اصحاب رسانه کمک کنند تا برای ارتقای سلامت مردم در زمینه تقویت بیمارستان، خرید تجهیزات، احداث مرکز درمانی و خانه های بهداشت گام های خوبی برداریم.
وی با اشاره به افتتاح بیمارستان دیر در اردیبهشت ماه سال جاری یادآورشد: با توجه به خدمات ارائه شده تلاش می شود همه بخش های این بیمارستان راه اندازی و مردم از خدمات کامل آن بهره مند شوند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در پاسخ به کمبود آمبولانس در آبدان گفت: این شهر یک دستگاه آمبولانس دارد و با توجه به اینکه در مسیر جاشک و دوراهک واقع است یک آمبولانس کافی است.
وی در ارتباط با توقف ساختمان پایگاه اورژانس دوراهک گفت: پایگاه اورژانس 115 جاده ای شهر دوراهک با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال اجرایی شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان دیر با 60 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.