به گزارش ایرنا، امیردریادار دوم مهندس ستاد بابک امینی روز چهارشنبه در صبحگاه مشترکت نیروهای مسلح به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با استفاده از تجربه هشت سال دفاع مقدس و بومی سازی تجهیزات با تمام قدرت و امکانات آماده اجرای دستور فرماندهی کل قواست.
وی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش امروز شمار زیادی از شناورهایی را که در دوران جنگ تحمیلی از دست داد با مهندسی معکوس و بومی سازی تجهیزات ساخته و در بهترین وضعیت آمادگی دفاعی قرار دارد.
امینی در ارتباط با حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای دور گفت: در زمان حاضر پنجاه و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش با صلابت و اقتدار درآبهای دور از منافع جمهوری اسلامی محافظت و اجازه هیچگونه تعدی به مرزهای این سرزمین را به دشمن نمی دهد.
وی در باره 29 فروردین روز نیروی زمینی و روز ارتش گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنیانگذار انقلاب اسلامی با تصمیم تاریخ ساز خود این روز را برای تکریم ارتش نام گذاری کرد.
امینی سرکوبی قائله کردستان، حماسه آفرینی ناوهای موشک اندازجوشن، سهند و سبلان در خلیج فارس، انهدام نیروی دریایی دشمن با حضور نیروی زمینی، دریایی و هوایی را از جمله افتخارات ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: روز 29 فروردین، ارتش جمهوری اسلامی را با انقلاب و امام راحل پیوند متقابل داد و نقشی مهم در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی داشته و همچنان این پیوند ادامه دارد.
مجید خورشیدی با بیان اینکه نام انقلاب اسلامی با ارتش و انقلاب گره خورده است افزود: امام راحل با توجه به شرایط سخت آن روز که ارتش در مظلومیت قرار داشت با تیزبینی روز 29 فروردین را برای تکریم ارتش قهرمان نام گذاری کردند.
وی اظهار کرد: خدمات و ایثار ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس مثال زدنی است و در تمام این مدت که کشور سختی های جنگ را تجربه می کرد ارتش با اقتدار در کنار ملت حضور داشت.
خورشیدی افزود: با کمال تاسف نسل امروز از جانفشانی ها و ایثار نیروهای ارتش در دوران جنگ بی خبرند و انتقال این حماسه آفرینی ها به نسل جوان ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: امروز نیز ارتش قهرمان در صحنه های مختلف بازسازی و امداد و نجات در کنار ملت سربازی خود را به نمایش می گذارد و مردم ایران قدردان این زحمت ها هستند.
در ادامه این آئین یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر از مقابل تمثال امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا رژه رفتند.
پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمن کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان ناآگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و برای انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهم را صادر و روز 29 فروردین را روز ارتش نام گذاری کردند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.