به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: فرهنگ سازی حمایت از تولید کالای ایرانی در جامعه امری مهم و تاثیرگذار است که آموزش و پرورش در این عرصه نقش مهمی دارد.
وی یادآورشد: برای تامین نیازمندی‌ دستگاههای اجرایی از جمله آموزش و پرورش نیز باید با خرید کالای ایرانی زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد.
استاندار بوشهر گفت: توسعه کتابخانه‌های کلاسی در مدارس روستایی باید در اولویت کار فرمانداران باشد.
گراوند افزود: فرمانداران در این راستا از ظرفیت دهیاری‌ها برای راه اندازی کتابخانه کلاسی در مدارس روستایی استفاده کنند.
وی با اشاره به بزرگداشت هفته معلم افزود: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی شهرستان در هرچه بهتر برگزار کردن برنامه‌ هفته بزرگداشت مقام معلم با آموزش و پرورش همکاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرنیز گفت: از چهار هزار و 400 کلاس دوره ابتدایی این استان 440 کلاس معادل 10 درصد با اولویت کلاس های روستایی مجهز به کتابخانه کلاسی می شود.
ناصر کرمی افزود:باتوجه به اینکه کتابخانه های کلاسی دوره ابتدایی به ویژه مدرسه های روستایی و کم جمعیت از لحاظ داشتن کتاب های به روز فقیر هستند براساس دستورالعمل وزارتی تقویت این کتابخانه ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی یادآورشد: در زمان حاضر40 درصد کلاس های دوره ابتدایی استان بوشهر دارای کتابخانه کلاسی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: با اجرای این طرح تلاش می شود کتابخانه‌های مدارس روستایی و مدارس کم‌جمعیت استان که در گذشته با فقر منابع روبرو بودند با کتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان تجهیز شوند.
وی برآورد هزینه کتابخانه برای هر کلاس را پنج میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در هر کتابخانه 100 جلد کتاب به روز و مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده است.
کرمی گفت: شش میلیارد و 320میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی کتابخانه های کلاسی استان و خرید کتاب برآورد شده است.
وی گفت: تقدیر و تجلیل از فرهنگیان دارای ابتکار ویژه از جمله برنامه های هفته معلم در استان بوشهر است.
وی ادامه داد: آیین تجلیل و تقدیر از فرهنگیان استان بوشهر15 اردیبهشت برگزار می شود.
کرمی تجلیل از معلمان برتر ، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران فرهنگی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، برگزاری مراسم روز جوان و تقدیر از آموزش‌ دهندگان سواد آموزی برتر را از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.