ارغوان مهدی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان فروش محصولات صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از 50 درصدی نشان می دهد.
وی اضافه کرد: امسال برای معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی استان بوشهر با استفاده از همه ظرفیت های گردشگری استان 451 غرفه به صورت تک غرفه و در برخی مناطق به صورت بازارچه برپا شده است.
مهدی زاده اضافه کرد: تولیدات صنایع دستی استان بوشهر شهره جهانی دارد طوریکه در بازارهای جهانی ازجمله اروپا و کشورهای مختلف آسیایی نیز عرضه می ‌شود.
وی یادآورشد: حصیربافی، صنایع دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نمادهای مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال و خاتم کاری از جمله صنایع دستی شاخص استان بوشهر به شمار می رود.
مهدی زاده با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از بافتهای حصیری و صنایع دستی دریایی گفت: در این بین گلیم و گبه استان بوشهر نیز مشتری خاص خود را دارد و همچنین بافندگان عبای دشتی بوشهر نیز سفارش هایی از گردشگران کویتی داشتند.
وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری آئین های نوروزگاه در 15 نقطه استان که با هدف رونق گردشگری فرهنگی برگزار شد، صنعتگران صنایع دستی هنرشان را به تماشا گذاشتند و توانستند برای آنها مشتری جذب کنند.
مهدی زاده در خصوص عرضه صنایع دستی عشایری در استان بوشهر گفت: عشایر هنرهای دستی خود را در بیش از سیاه چادر به نمایش گذاشتند و گردشگران نیز تاکنون 950 میلیون ریال صنایع دستی از آنها خریداری کرده اند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: از آنجا که صنایع دستی بخشی از هویت فرهنگی است
امسال برای نخستین بار سیاه چادرهای عشایر در استان برپا شد.
مهدی زاده همچنین در خصوص نام گذاری سال جدید گفت: به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی با نظارت مستمر و بازدیدهای مستمر از واحدهای فروش مصنوعات صنایع دستی، با افرادی که اقدام به فروش صنایع دستی وارداتی به خصوص از کشور چین می کنند برخورد می شود.
وی یادآور شد: هنرمندان استان بافته های خلاقانه و کاربردی زیادی به تازگی تولید و بازارخوبی برای کارهایشان ایجاد کرده اند اما مشکل شان تامین مواد اولیه است که امید می رود با حل این مشکل هزینه تولید این صنعت گران نیز کاهش یابد.
6047**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.