سید کمال الدین شهریاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با شعار محرومیت زدایی شکل گرفت و با بررسی آمارها در طول 40 سال گذشته این واقعیت به خوبی مشهود است.
وی با اشاره به تغییر چهره روستاها تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی جامعه روستایی از ابتدایی ترین امکانات و زیرساخت ها از جمله آب، برق، گاز، تلفن، بهداشت و درمان محروم بود این درحالی است که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی بیشتر روستاها از این نعمت ها برخوردارهستند.
شهریاری گفت: قبل از انقلاب صفر درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند این درحالی است که امروز 98درصد روستاهای کشور از این نعمت برخوردار هستند.
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقای شاخص امید به زندگی در کشور گفت: امید به زندگی از شاخص های توسعه یافتگی است که در قبل از انقلاب 60 سال و امروز به 70 سال رسیده است.
وی یادآور شد: ارتقای شاخص امید به زندگی بیانگر گسترش بهداشت عمومی و افزایش سلامت جامعه است.
شهریاری تاکید کرد: بررسی سایر آمارها و شاخص ها نشان می دهد که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران از جامعه عقب افتاده به جامعه در حال توسعه تغییر شاخص داده است.
وی با اشاره به توجه نظام جمهوری اسلامی به جامعه مستضعف گفت: ارتقای امید به زندگی نشانه سلامت جسمی و روحی و افزایش نشاط و پویایی را در جامعه به دنبال دارد.
شهریاری بااشاره به حجم سفرهای نوروزی افزود: این میزان سفر نوروزی بیانگر وجود جامعه ای سرزنده و مملو از تعاملات اجتماعی است و در غیر این صورت این چنین رشدی در گردشگری و نوروزگردی و نشاط اجتماعی در جامعه دیده نمی شد.
وی با اشاره به شعار تولید و حمایت از کالای ایرانی اظهارکرد: حمایت ازتولید و کالای داخلی منجر به ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی و به نوعی این شعار ترجمه محرومیت زدایی است.
شهریاری بیان کرد: تولید و اشتغال روستایی بعنوان تولید 100 درصد بومی بدون وابستگی به مواد اولیه خارج، تجهیزات و بدون وابستگی به ارز انجام می شود.
6047/6045**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.