به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با دست اندرکاران برگزاری چهارمین 'کنگره بوشهر 2 قرن مقاومت در برابر استعمار' افزود: استقلال جوهره و هویت کشورهاست که در این بین اتاق فکر جهان استکبار به دنبال آن است تا با از بین بردن این استقلال هویت آنها را خدشه دار کند.
وی بیان کرد: در جغرافیای ایران به عنوان یکی از کشورهای مقصد اتاق فکر جهان استکبار هیچ جایی نمی‌توان یافت که بیگانگان به آن منطقه به اندازه بوشهر، حمله کرده و تهاجمات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انجام داده باشند.
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر مورد نظر کشورهای استعماری برای چپاول است اظهار داشت: بر ساس بررسی تاریخ، استان بوشهر مورد نظر تجاوز همه ابرقدرت‌های استعماری و استکباری چون آمریکا، روسیه، انگلیس، پرتغال، فرانسه و آلمان بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ایستادگی مردم بوشهر در برابر طمع ورزی‌های متجاوزان ادامه داد: تاریخ استان بوشهر همیشه شاهد طمع ورزی‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی استعمارگران و جهان استکبار بوده است.
صفایی بوشهری ادامه داد: با این وجود عالمان بزرگی از جمله علامه بلادی بوشهری، مجتهد برازجانی و سید علی نقی دشتی حکم به دفاع دادند و سرداران بزرگی چون شهید رئیسعلی دلواری، باقرخان تنگستانی و مردم فهیم و بصیر استان بوشهر بارها مقابل تجاوز بیگانگان ایستادند.
وی گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر را نمونه بارز اقتدار بوشهری‌ها و شکست دشمنان استعماری دانست و گفت: امروز اگر جایی است که مردم بوشهر آن را به ننگ بر می‌شمارند، گورستان دفن متجاوزان انگلیسی در شهر بوشهر است.
صفایی بوشهری با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر نامی پر آوازه در مبارزه با استعمار و استکبار دارند گفت: اقتدار مبارزاتی مردم استان در برابر استعمار و استکبار در جهان ثبت است.
وی ادامه داد: نگاه انقلابی، ضداستعماری و ولایتمداری که اوج آن در استان بوشهر است، با هدایت‌های مقام معظم رهبری سیاست راهبردی است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، رسیدن به استقلال واقعی و مقاومت برای پایداری در عرصه استقلال است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.