به گزارش ایرنا، غلامرضا دانش فر روز یکشنبه در نشست بهبود کیفیت سواد آموزی در استان بوشهر افزود: طرح سواد آموزی بنی و استاندارد سازی آموزش های سواد آموزی برای نخستین بار در تاریخ فعالیت سوادآموزی اجرایی می‌ شود.
وی اضافه کرد: این طرح متناسب با استانداردهای یونسکو ( سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل متحد) از جمله طرح‌های جدید و در دستور کار معاونت سوادآموزی استان بوشهر است.
دانش فر ادامه داد: در طرح سوادآموزی پاداش محور، بن‌هایی به ارزش 10 یک میلیون ریال با نام اشخاص بی سواد ساکن در روستاها تهیه و توسط بخشداران و فرمانداران به آنها اعطا می ‌شود.
وی یادآورشد: پس از تحویل این بن‌ها هشت ماه به افراد بی ‌سواد فرصت باسوادی داده می‌ شود و این بن‌ها بعد از قبولی افراد بی سواد روستایی در آزمون سوادآموزی معتبر بوده و افراد می‌ توانند از آنها استفاده کنند.
دانش فر بیان کرد: طرح سواد آموزی پاداش محور بنی از سال گذشته تاکنون همزمان با 6 استان دیگر کشور در روستاهای استان بوشهر اجرا شده است.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر، اختیاری بودن تحصیل را یکی از مهمترین چالش های سواد آموزی عنوان کرد و گفت: هیچ اجباری در تحصیل افراد در کشور وجود ندارد بنابراین جذب افراد برای باسواد شدن بسختی انجام می گیرد.
وی افزود: برای به صفر رسانی بی سوادی در استان 25 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی استان منعقد شده است که به منظور کاهش بیشتر تعداد بی سوادان در روستاها و شهرهای استان و رسیدن به حد مطلوب رسانه ها، نهاد ها، مؤسسه ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی بویژه ادرات آموزش و پرورش در مناطق 18گانه همکاری و تلاش مضاعف تری صورت گیرد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.