به گزارش ایرنا، جاسم زارعی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی حوزه سلامت بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه افزود: سبد غذایی جهت کودکان 2 الی 5 سال گوشت قرمز، مرغ،عدس، شیر، تخم مرغ، میوه، سبزی و جهت کودکان زیر یک سال باتوجه به سن کودک شیر خشک، عدس، گوشت، مرغ، برنج و غذای کمکی تعلق می گیرد.
وی یادآورشد:بهبود وضع تغذیه کودکان در این شهرستان در گرو همکاری همه بخش ها و مشارکت افراد نیکوکار است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت:باتوجه به محوریت انسان سالم در توسعه پایدار و اهمیت تغذیه صحیح در رشد جسمی و عقلی کودکان، عدم توجه به این مقوله باعث آسیب جدی و معلولیت کودک امروز(نسل آینده وطن) می شود.
وی یادآورشد: به منظور فرهنگ سازی و نهادینه کردن مشارکت آحاد جامعه بویژه افراد خیر سلامت و مسئولان محلی در امر کمک به کودکان دچار سوء تغذیه شدید(ناشی از ضعف بنیه مالی خانواده ها) در شهرستان، برخی از مسئولان و کارکنان حوزه سلامت ستاد شبکه بهداشت شهرستان بطور داوطلبانه مبالغی از حقوق پرسنلی اندک خود به این مهم اختصاص دادند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهارداشت: براساس برآورد ریالی انجام شده خریداری سبد غذائی به ازای یک ماه هر کودک(با توجه به نیاز غذایی و سن)دو میلیون و 100هزار ریال است.
وی یادآورشد: شهرداران شوراها، دهیاران، شرکت ها و افراد خیر می توانند به مسئول واحد تغذیه این شبکه بهداشت یا سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و از افراد نیازمند شهر و روستای خود مطلع شده و زیر نظر کارشناس تغذیه شهرستان، براساس برنامه غذایی مورد نیاز کودک، مساعدت لازم انجام دهند.
شهرستان عسلویه محل استقرار فازهای پارس جنوبی در فاصله 285 کیلومتری تا مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6045 **خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.