به گزارش ایرنا، امیر مسعود انوشفر روز دوشنبه در جریان بازدید از استان بوشهر با هدف بررسی قابلیت های استان در زمینه راه اندازی خانه ایرانی افزود: این استان می تواند با استفاده از طراحی های به روز و همگام با روزآمدی در زندگی مدرن نیز تغییرات شگرفی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: تلاش می شود با خانه ایرانی صنایع دستی به صورت نوستالژی و باز نمایی گذشته نباشد و از حالت غریبه بودن خارج و زندگی امروزی در آن شکل بگیرد.
انوشفر گفت: معاونت صنایع دستی سازمان میزاث فرهنگی کشور از ایجاد سمبل خانه ایرانی در بوشهر، بویژه بافت تاریخی این شهر حمایت می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: نمود گردشگری و صنایع دستی باید موازی با یکدیگر پیشرفت کند تا بتواند در مسیر اشتغال و اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
ناصرامیرزاده افزود: تلاش می شود در قالب طرح خانه ایرانی محصولات صنایع دستی حالت کاربردی داشته باشد.
وی با تاکید براینکه طرح خانه ایرانی گامی برای آشنایی هرچه بیشتر با محصولات صنایع دستی است ادامه داد: استان بوشهر با توجه به قابلیت هایی که دارد تلاش می کند محصولات صنایع دستی را کاربردی و وارد خانه های مردم کند.
امیرزاده گفت: طرح خانه ایرانی بانگاه اقتصاد مقاومتی و تقویت تولیدات داخلی اجرا می شود.
طرح خانه ایرانی ابتکار موسسه چونک در هفتمین نمایشگاه بین المللی طراحی و دکوراسیون خانه (میدکس) است که تلاش می شود در این طرح انواع محصولات صنایع دستی با ترکیبی در معماری و لوازم منزل با یک هارمونی و هماهنگی به صورت الگوی خوبی از یک خانه ایرانی ارائه شود که نسل جدید صنایع دستی ما را در برمی گیرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.