به گزارش ایرنا در این یادداشت آمده است:برخی سایت های خبری به نقل از خبرگزاری قوه قضاییه، تصویری از برگه کروکی پلیس راهور بوشهر در صحنه تصادف خبرساز مهدی قائدی منتشر کرده اند، که درمیان اسامی سرنشینان، نام یک زن هم دیده می شود، و تیترهای خود را هم بر این اساس و باتوجه به حضور یک زن در این تصادف، برجسته کرده اند.
واقعیت امر بر رسانه ها و دستگاه های نظارتی و خبرگزاری های ما چه رفته است، که برای جلب مخاطب به نشر اخباری اینچنین روی می آورند، آن هم با انعکاس تصویر برگه کروکی پلیس که نام مصدومین در آن آمده است.
واقعاً سوال اینجاست کروکی پلیس بوشهر در دست سایت های تهرانی چه می کند؟ گزارشی که باید بر اساس آن تصمیم گیری بشود و در آن اسم ناموس مردم دیده می شود، چرا باید از زیر دست پلیس محترم به بیرون درز کند؟
این شهر، شهر کوچک و کم جمعیتی است. مردم همدیگر را می شناسند. چرا باید نام خانواده ای در سایت ها و شبکه های اجتماعی دست به دست شود؟ این نه رسم مروت است، و نه رسم رسانه داری و رازداری و آبروداری مردم!
ما قرار است حافظ امنیت و آبروی مردم باشیم. همانطور که در برابر امنیت شهر و جان شهروندان مسئولیم، باید بر حفظ آبروی خانواده ها نیز احساس مسئولیت کنیم. رسانه های دنیا حتی چهره مجرمان و افراد قاتل را هم شطرنجی می کنند؛ اما چه شده که خبرگزاری میزان که وابسته به قوه محترم قضاییه است، و باید در این زمینه حساس تر باشد، دست به انتشار نام و نام خانواده گی، و حتی نام پدر خانمی می زند که گویا در این خودرو حضور داشته است.
لازم است کمی هم به خود بیاییم. رسانه ها برای جذب مخاطب به هر شیوه ای دست نزنند. مسئولان امر هم به شرایط شهر و آبروی دیگران حساس تر باشند، مغلوب جو فضای مجازی نشوند، و در حفظ آبروی دیگران بیشتر بکوشند. پلیس محترم نیز باید در حفظ اسرار مردم و اسناد و محتویات محرمانه پرونده هایی اینچنینی بیشتر بکوشد.
6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.