'ایرینیا کوریناک' روز یکشنبه در حاشیه افتتاح دبیرستان 12 کلاسه مجید بشکوه با حضور نمایندگان دیپلماتیک کشورهای نروژ، کره جنوبی، و فرانسه در بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار دانش آموز افغان 380 هزار نفر دارای مدارک هویتی و 76 هزارتن بدون مدرک هستند.
وی اضافه کرد: امکان تحصیل دانش آموزان افغان بدون مدارک هویتی در مدارس ایران به دنبال فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه ارائه خدمات آموزشی به همه دانش آموزان افغان در مدرسه های ایران فراهم شده است.
کوریناک بیان کرد: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان همراه و با همکاری ایران در بخش های مختلف از جمله بهداشت، آموزش و معیشت پناهندگان مشغول به فعالیت است.
سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران ادامه داد: بودجه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی براساس میزان اهدای دولت های مختلف تعریف و این میزان به صورت سالانه تعیین می شود.
وی بدون اشاره به میزان کمک های دریافتی بیان کرد: هرچند این میزان از کمک ها کافی نیست ولی تلاش می شود خدمات خوبی در کنار همکاری جمهوری اسلامی در بخش های مختلف بویژه آموزش و سلامت به آنان ارائه شود.
کوریناک تاکید کرد: در هر فرصتی کارهای ارزنده جمهوری اسلامی در مورد آموزش، سلامت و معیشت پناهندگان را به جامعه بین الملل اعلام می کنیم تا بتوانیم کمک های بشر دوستانه بیشتری را برای خدمات رسانی بهتر جذب کنیم.
مدرسه 12 کلاسه شهید مجید بشکوه در بوشهر با مشارکت بنیاد برکت، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران و چند کشور دیگر و اداره کل نوسازی، و توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر احداث شده است که دانش اموزان ایرانی و افغان در آن بصورت مشترک درس می خوانند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.