به گزارش ایرنا، در این آیین بوشهری ها با غم و اندوه و در آغوش کشیدن کارکنان شرکت ملی نفتکش اشک ریزان این مصیبت را به آنها تسلیت گفتند و ضمن ابراز همدردی از خداوند منان برای خانواده های جانباختگان طلب صبر و بردباری کردند.
غلامعلی فریدونی از کارکنان شرکت ملی نفتکش بوشهر در این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: کار در دریا بسیار سخت است و در مواردی پیش می آید که کارکنان نفتکش ها سه تا 6 و یا شاید هم هشت ماه موفق به دیدن خانواده های خود نمی شوند.
وی افزود: در مقطعی با سه تن از جانباختگان در کشتی سانچی همکار بودم و اکنون بسیار سخت اندوهناک است که با چنین حادثه دلخراشی آنها را از دست رفته می بینم.
فریدونی ادامه داد: همه امید و آرزوهای ما در چند روز اخیر نجات سرنشینان کشتی بود ولی تقدیر و سرنوشت آنها جوری رقم خورد تا در راه توسعه و آبادانی وطن غریبانه جان به جان آفرین تسلیم کنند و ملت ایران را در غم و اندوهی بزرگ فرو ببرند.
یک سرملوان بوشهری که خود سرد وگرم چشیده کار در کشتی هایی همانند کشتی سانچی است گفت: دریانوردان همیشه در دریا با دوری از خانواده های خود در غم فراق می سوزند و اکنون شایسته نبود که چنان پر بکشند و خانواده های آنها و ملت ایران داغدار شوند.
حمید خوش طینت افزود: با این حال به نمایندگی از دریانوردان از مردم هم استانی که به طرق مختلف به ابراز همدردی کردند کمال قدردانی را دارم.
یکی از پیشکسوتان شرکت ملی نفتکش گفت: جانباختگان این سانحه افرادی بودند که برای چرخاندن چرخ اقتصاد کشور دل به دریا زده بودند ولی در سایه تقدیر الهی جان به جان آفرین تسلیم کردند.
فرزاد گیتی زاده ادامه داد: شاید ذهنیت نسبت به چنین نیروهای جان بر کفی یک شغل پردرآمد و همراه با سفرهای خارجی باشد ولی واقعیت این است که آنها در بیشتر اوقات دور از خانواده هستند که این تلخی با هیچ درآمد و سفری جبران شدنی نیست.
وی افزود: جانباختگان سانحه همانند ققنوس هایی بودند که تا آخرین نفس و وجود خود در مقابله دود و آتش ایستادگی کردند و در آخر غریبانه از این دار فانی پرگشودند.
بوشهری ها در پایان این آئین شاخه گل های خود را به دریا انداخته و برای جانباختاگان از خداوند طلب مغفرت و بخشش کردند.
کشتی نفتکش سانچی با مالکیت شرکت ' برایت ' از جمهوری اسلامی ایران که حامل میعانات گازی به کشور کره جنوبی بود، براثر برخورد کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت، با آن برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش و در نهایت غرق شدن آن شد و همه 32 سرنشین سانچی شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی جان خود را از دست دادند که تنها پیکرهای سه تن از جان باختگان این کشتی پیدا شد.
دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد، روز گذشته نیز پیکر دو تن دیگر از خدمه ایرانی پیدا شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.