به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط 267 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی از محل منابع بانکی و امدادی دراختیار مددجویان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اجرای طرح های اشتغال توسط مددجویان، ارتقای روحیه خودباوری، خوداتکایی، افزایش نشاط و شادابی، خودکفایی اقتصادی و ترویج فرهنگ کار و تلاش را به دنبال دارد.
لطفی گفت: درصد قابل توجهی از کسب و کارهای خود اشتغالی به دلیل نداشتن شناخت صحیح کاری، پایین بودن میزان فروش و مشکل رقابت با ورشکستگی رو برو می شوند که برای پایدارسازی و رونق طرح های اشتغال کمیته امداد آموزش های لازم به کار آفرینان ارائه می کند.
وی، شناسایی مددجویان مستعد شغل، ارائه آموزش های تخصصی شغلی، پرداخت تسهیلات بانکی و نظارت مستمر بر اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی را از جمله اقدام های کمیته امداد برای کمک به اشتغال زایی و توانمندسازی مددجویان عنوان کرد.
لطفی یادآور شد: پس از شناسایی و گذراندن دوره های تخصصی آموزشی تسهیلات اشتغال زایی ایجاد کسب و کار مناسب برای خودکفایی اقتصادی و معیشتی مددجویان پرداخت می شود.
وی باتاکید براینکه نظارت بر طرح های اشتغال مددجویان در سه مرحله کلی قبل، حین و بعد از اجرای طرح صورت می گیرد گفت: در 9 ماه گذشته ناظران و کارشناسان فنی استان 25هزار نظارت فنی و تخصصی از طرح های اشتغال مددجویان انجام داده اند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.