رضا برنگی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: این کمک ها در یکهزار مرکز نیکوکاری درکشور به نیازمندان ارائه شده است.
برنگی اضافه کرد: از این میزان کمک 53 میلیارد و 400 میلیون ریال درآمد نقدی، 78میلیارد و 400 میلیون ریال در بخش اکرام و محسنین، 75میلیارد ریال در بخش جهیزیه، 19میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان، 12میلیارد ریال در بخش مسکن و سایر موارد است.
وی با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: کمیته امداد تاکنون یکهزار و 250 میلیارد ریال به زلزله زدگان کمک کرده و این کمک ها همچنان ادامه دارد.
برنگی، اثربخشی و هدفمند کردن خدمات ارائه شده به نیازمندان را از جمله برنامه های مراکز نیکوکاری عنوان کرد.
وی با بیان اینکه فقر چهره نازیبایی دارد گفت: با توجه به عوارض ناشی از فقر تلاش می شود کمک های جمع آوری شده در بخش های مختلف به صورت هدفمند و اثربخش استفاده شود.
برنگی با اشاره به عملکرد مثبت 31 مرکز نیکوکاری استان بوشهر گفت: عملکرد 9 ماه گذشته این مراکز نسبت به میانگین کشوری با 15 درصد افزایش 82 درصد است.
وی گفت: 55میلیارد و 900 میلیون ریال کمک نقدی از مراکز نیکوکاری در استان بوشهر جمع آوری شده است.
برنگی اضافه کرد: همچنین در بخش کمک به زلزله زدگان کرمانشاه نیز خیران و کمیته امداد استان بوشهر 13میلیارد ریال کمک کردند.
مدیرهماهنگی موسسه های خیریه و تشکلهای نیکوکاری کمیته امداد گفت: استان بوشهر در بخش صدقه با رشد 33درصدی نسبت به میانگین کشور 27میلیارد ریال پرداخت که در این بخش رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
برنگی اضافه کرد: علاوه براین مردم استان بوشهر در بخش اکرام و محسنین با رشد 30 درصدی 63میلیارد ریال، زکات با رشد 84 درصدی 37میلیارد ریال و در بخش کمکهای مبتنی بر نیاز (جهیزیه و سایر موارد) 177میلیارد ریال کمک کرده اند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.