حمیده ماحوزه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرها شامل دیلم، برازجان، خورموج، گناوه، دیر، کنگان، شبانکاره، آبپخش، کاکی و وحدتیه است.
وی بیان کرد: همچنین 31 روستای استان بوشهر برای کسب عنوان روستای دوستدار کتاب نامزد شدند که طرح های مرتبط با شهرها و روستاهای استان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.
ماحوزی اظهار داشت: در این رارتباط از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستانها، اعضای شورا و شهرداران، فرمانداران و بخشداران برای همکاری در ارائه طرح های شهرها و روستاهای استان بوشهر در زمینه شهر پایتخت کتاب استان، کمال قدردانی را داریم.
وی یادآور شد: در سال گذشته استان بوشهر در این زمینه افتخارات ارزشمندی داشت و توانست علاوه بر کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 1396 روستای، درزای شهرستان دشتی نیز موفق به کسب عنوان روستای دوستدار کتاب شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: طرح دوشنبه‌های قصه، تبادل کتاب، کاروان کتاب، میلاد کتاب، سرباز کتاب، کتاب شفا، کتاب آزادی، کتابخانه دیجیتال و سفیران اهدای کتاب از جمله برنامه هایی است که در ارتباط با انتخاب شهر بوشهر به عنوان پایتخت ایران در این استان به اجرا درآمده است.
وی ادامه داد: جامعه ای که مردم آن کتاب می خوانند ثروتمندترین مردم دنیا هستند و کتاب از این حیث از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
ماحوزی اظهار داشت: امروز استان بوشهر بخاطر استقبال مردم خوب بویژه کودکان و نوجوانانش به کتاب یک استان ثروتمند است.
وی یادآور شد: این کودکان امروز برای خواندن کتاب برنامه ریزی می کنند و ایده می دهند بزرگترین سرمایه اجتماعی استان بوشهر تلقی می شوند.
ماحوزی بیان کرد: انتظار می رود با تلاش های مربیان مدارس و دانشگاهیان و تلاشگران عرصه دانایی بعد از کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در راستای کسب عنوان پایتخت کتاب جهان گام برداریم.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.