به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه رویکرد آموزش‌ها در زمینه آب، عمومی است باید از ظرفیت فضای مجازی برای کمک به مصرف بهینه آب و جلوگیری از مصرف بی رویه آن استفاده کرد.
وی اضافه کرد: اگرموضوع بحران آب را ملی بدانیم باید به دستگاه‌های کشور پیشنهاد دهیم طرحی همچون داناب که با همکاری آموزش و پرورش استان بوشهر برای دانش آموزان این استان اجرا شد به صورت ملی اجرا شود.
گراوند تاکید کرد:سازمان های مردم نهاد تخصصی حوزه آب از جمه تشکل های مهم و تاثیر گذار در برطرف کردن معضل و مشکل حوزه آب هستند.
استاندار بوشهر با تاکید بر مدیریت جامع آبخیزداری گفت: دستگاه‌های اجرایی همچون منابع طبیعی و آب باید زمینه مدیریت جامع آبخیزداری در استان بوشهر را فراهم کنند.
گراوند، ساماندهی فعالیت کمپرسورهای حفار آب را ضروری دانست و بر اصلاح الگوی مصرف آب با هدف گذاری مصرف آب روستایی تاکید کرد.
وی بیان کرد: تخصیص و توزیع منابع در حوزه آب روستایی باید با همکاری و جدیت دستگاه‌های مرتبط در استان دنبال شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: شورای حفاظت از منابع آب متولی تمام تصمیم ها در حوزه آب استان و از جایگاهی مهم در این زمینه برخوردار است.
محمد حسن باستی افزود: اگر دستگاه‌های مرتبط استانی وزارت نیرو و جهاد کشاوزی نگاهشان کلان باشد مشکلات در حوزه آب کمتر می شود.
وی بیان کرد: شناسایی راهکارهایی که ما را به سمت و سویی هدایت ‌کند که از حجم بارش ها به نحوه مطلوبی برای ارتقای ذخیره سفره‌ها بهره برد، ضروری است.
باستی گفت: جهت گیری توزیع و تخصیص اعتبارات حوزه آب باید به سمتی برود که به حل مشکلات و معضلات حوزه آب کمک کند.
وی اضافه کرد: تغییر نگرش و دیدگاه متولیان و بهره برداران مقوله آب و کشاورزی و جهت گیری به سمت افزایش تولید با بهره گیری از روش های نوین آبیاری، رعایت پهنه بندی کشت و افزایش بهره وری در واحد سطح به ازای مصرف حجم مشخصی از آب به جای تقاضا برای افزایش سطح زیر کشت وتقاضا برای آب بیشتر از جمله اقدام های صورت گرفته برای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان بوشهر است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.