حمید زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از فعالیت های بسیار خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی و حمایت از کانون های فرهنگی و هنری در مساجد شهرها و روستاهای شهرستان دشتی است.
وی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی باعث پیوند معنوی نسل جوان با مساجد شده‌اند.
زارعی ادامه داد: هدف اصلی کانون ‌های مساجد مبارزه با تهاجم فرهنگی و احیای کارکردهای تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مساجد است و عمران معنوی مساجد با کارهای فرهنگی و تبلیغاتی توام است.
مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای عربی گفت: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره لحضه های آسمانی سال ١٣٩٦ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و جمعی از برترین های کانون های استان در بوشهر برگزار شد.
عبدالرحیم پسرمرد ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در بین مساجد و رقابت سالم بین کانون های مساجد است.
وی افزود: در این جشنواره ٤٠٠ نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان شرکت داشتند که در ١٣ رشته فرهنگی و هنری و آموزشی در محیط سالم با هم به رقابت پرداختند.
پسرمرد اضافه کرد: اعضای این کانون توانستند در این جشنواره در مجموع مقام اول را برای چهارمین سال پیاپی به خود اختصاص دهند.
مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای عربی گفت: کانون فرهنگی شهدای عربی علاوه بر امسال در سال های ٩٤،٩٣ و ٩٥ نیز در جشنواره لحظه های آسمانی در استان بوشهر مقام اول را کسب کرد و در سال گذشته جزو ٢٠ کانون برتر کشور انتخاب شد.
روستای عربی شهرستان دشتی با یکهزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.