به گزارش ایرنا، نویسنده کتاب در این آیین گفت: این مجموعه شامل 6نمایش در حوزه دفاع مقدس است که با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر به چاپ رسیده است.
محمد مظفری افزود: این نمایش ها در حوزه فضای باز ونمایش خیابانی است و در سالهای گذشته در سراسر استان بوشهر و کشور اجرا شده وحالا با چاپ این مجموعه، نمایشنامه ها در اختیار دیگر علاقمندان قرار می گیرد.
وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به نمایش های بیرونی و خیابانی گفت: تئاتر خیابانی به عنوان تئاتر اجتماعی و شفاف می تواند در توسعه فرهنگ عمومی، حقوق شهروندی وآموزش شهروندان کمک زیادی به توسعه فرهنگی جامعه کند.
مظفری ادامه داد: جنگ ‌و دفاع مقدس پر است از قصه هایی که قابلیت تبدیل شدن به نمایش و فیلم را دارند که در این ارتباط سازمان های فرهنگی باید توجه جدی به آن داشته باشند.
این پژوهشگر حوزه نمایش با اشاره به اینکه شخصیت بیشتر نمایش های این مجموعه مادران شهدا هستند اظهار داشت: دراین مجموعه به سرداران شهید استان بوشهر نگاه ویژه شده است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر گفت: هدف سازمان بسیج هنرمندان حمایت از تولید آثار فاخر است و امروز خرسندیم که یک اثر فاخر را در حوزه تئاتر در قالب کتاب به جامعه و علاقمندان عرضه می کنیم.
مصطفی مردانی بیان کرد: اجرای نمایش های بیرونی در حوزه ایثار٬ شهادت و دفاع مقدس در استان مورد استقبال قرار گرفته که این می تواند نوید دهنده تولید آثارهای فاخری در این زمینه باشد.
وی با اعلام اینکه درحوزه نمایش های بیرونی وخیابانی تا کنون مجموعه نمایشنامه مستقلی در کشور وجود نداشته است افزود: چاپ کتاب تا بیکران دریا نوشته محمد مظفری تجربه ای تازه درحوزه نمایش بیرونی بویژه در چاپ نمایشنامه خیابانی است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.