به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر امام جمعه گناوه روز سه شنبه به نقل از حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در نشست های جداگانه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار و مدیرکل اطلاعات استان بوشهر افزود: این قشر هم اینک با مشکلات زیادی از جمله بیمه بازنشستگی روبرو است و نباید در تامین معیشت دچار دغدغه و مشکل شوند.
وی اظهارکرد: باتوجه به اینکه رهبرمعظم انقلاب بارها بر اولویت قراردادن معیشت مردم تاکید دارند، همه مسئولان نیز می دانند زندگی مردم این منطقه به دریا وابسته است و باید در گشودن گره های اقتصادی ایجادشده چاره اندیشی و تلاش کنند.
وی گفت: باتوجه به نبود زیرساخت مناسب و پشتوانه علمی و فراهم نشدن جایگزین های مناسب شغلی، نباید در گمرک به روی ورود کالای همراه ملوان بسته شود.
امام جمعه گناوه مسئولان و دولتمردان باید پیش از اینکه آمار بیکاری بالا برود و مردم در آستانه مشکلات و آسیب های فراوان اجتماعی ناشی از فقر قرار بگیرند برای ته لنجی چاره چویی و مشکل بوجود آمده در این زمینه که را حل کنند.
وی خواستار حل فوری مشکل منع ورود کالای ته لنجی شد و افزود: برگرداندن آرامش اقتصادی به بازار، تخلیه و آغاز سفر دوباره شناورهای باری طبق روال عادی با درنظرگرفتن امتیازهای مناسب مهم ترین اقدامی است که باید هم اینک در این منطقه انجام شود.
رکنی حسینی با بیان اینکه مردم با افتخار از کالای ایرانی باکیفیت و قیمت مناسب استقبال و استفاده می کنند گفت: نجات اقتصاد کشور در گرو عمل به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است که این مهم باید با حمایت مسئولان و سرمایه گذاری در بخش تولید در عمل و نه در شعار تحقق یابد.
براساس مصوبه ساماندهی ته لنجی که در ماه های اخیر توسط دولت تصویب و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شد، مقرر شد، هر ملوان در هر سفر (6 سفر در طول یک سال) 100 میلیون ریال کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کند، اما این مصوبه به دلیل آنچه کاهش میزان کالای همراه ملوان عنوان شده، ساحل نشینان استان بوشهر را راضی نکرده است و باعث شده تا شناورهای سفاری که به جابه جایی کالا میان بندرهای این استان و کشورهای حوزه خلیج فارس می پردازند، فعالیت خود را تعطیل کنند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد که شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.