به گزارش ایرنا، این مکان در نزدیکی ساحل زیبای بندر گناوه که درطول سال پذیرای جمعیت بی شماری از هموطنان از اقصی نقاط کشور و اهالی این شهرستان است که حدود 50 سال پیش درختکاری و به تل چیتی مشهور شده است.
تل چیتی همان گونه که از اسمش پیداست تپه هایی ناهمگون هستند که با واقع شدن دربهترین نقطه شهر گناوه قابلیت تبدیل به یک مکان زیبا و مفرح برای اهالی و هموطنانی که درطول سال به این شهر وارد می شوند را دارد.
با وجود درختان سرسبز و انبوه در این طبیعت بکر و خدادادی هم اینک به محلی برای تجمع جانوران موذی و رویش نیزارها تبدیل شده است که باید نسبت به ساماندهی آن چاره اندیشی شود.
یکی از عوامل اصلی که باعث شده تا این مکان همچنان بلاتکلیف و رها بماند وجود افرادی است که ادعای تملک بخشی از زمین های آن را دارند و خواستار حق و حقوق خود هستند.
در چندسال اخیر مسئولان استانی از این مکان بازدید و برای احیا و تبدیل آن به مکانی گردشگری تلاش های فراوانی کرده اند و حتی با مالکان آن رایزنی داشته اند اما تاکنون بلاتکلیف مانده و به سرانجامی نرسیده است.
تل چیتی گناوه در مبحث گردشگری درصورت توجه به آن می تواند در آینده چشم انداز بسیار خوب برای گناوه داشته باشد.
معاون اداره آبخیزداری و منابع طبیعی گناوه گفت: تل چیتی گناوه به وسعت 35 هکتار در بهترین نقطه شهر و نزدیک ساحل قرار دارد که این اداره در سال 1348 به منظور جلوگیری از ورود ماسه بادی به درون شهر طرح تثبیت شن های روان را با کشت نهال از گونه های مختلف به مرحله اجرا در آورد.
محمود حسنی افزود: باتوجه به اینکه بخشی از این منطقه مالک دارد و بصورت پراکنده زمین دارند درصورتی که مسئولان مربوطه با آنان به توافق برسند می توان آنان را در یک نقطه تجمیع کرد و آن را به مکانی تفریحی و گردشگری در آورد.
امام جمعه گناوه گفت: تل چیتی گناوه از ظرفیت و قابلیت های این شهر است که مغفول و سالهاست رها شده درحالیکه می توان آن را به نقطه ای گردشگری و درخور شان برای مردم این شهرستان و هموطنان تبدیل کرد.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: بارها از مسئولان ذیربط در استان بوشهر و شهرستان تقاضای چاره اندیشی و تصمیمی مناسب برای برون رفت از وضعیت کنونی که به مکانی آسیب پذیر و ناهنجار درآمده شده ایم، اما هنوز نتیجه ای عاید نشده است.
وی گفت: باتوجه به اینکه در این مکان افرادی دارای ملک هستند باید هرچه سریع تر نشستی برگزار و به نتیجه ای مطلوب دست یافت.
معاون امورعمرانی استانداری بوشهر نیز در مهرماه امسال در آیین آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی بانوان شهر گناوه گفت: ساماندهی تل چیتی گناوه جزو برنامه های استانداری است.
محمدحسن باستی افزود: این مکان ظرفیت خوبی برای تبدیل به فضای گردشگری و تفریحی برای اهالی و هموطنان دارد که بدلیل داشتن مالک بلاتکلیف مانده و درصددیم برای تعیین و تکلیف وضعیت بوجود آمده با آنان نشست برگزار کنیم.
فرماندارگناوه گفت: تل چیتی همجوار با ساحل این بندر نقطه ای مستعد برای گردشگری و مکانی تفریحی است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده کرد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: باتوجه به اینکه منطقه بکر تل چیتی مالکانی دارند از آنان انتظار داریم برای برون رفت از چهره نامطلوب و زشتی که به خود گرفته همکاری و تعامل داشته باشند.
شهردار گناوه هم گفت: تل چیتی بهترین نقطه این شهر برای توسعه گردشگری است که می توان با سرمایه گذاری و ایجاد امکانات لازم به مکانی درآمد زا برای رفاه گردشگران و مردم این شهر تبدیل کرد و دراین ارتباط شهرداری بصورت مشارکتی آماده همکاری است.
ماشاالله احمدی افزود: باتوجه به اینکه در این نقطه عده ای زمین دارند، از آنان انتظار داریم که برای برون رفت از وضعیت کنونی تعامل و همکاری کنند به گونه ای که هم حقوق آنان و هم شهرداری درنظر گرفته شود.
شهرستان گناوه از نقاط گردشگر پذیر استان بوشهر است که درطول سال جمعیت زیادی از سراسر نقاط کشور را پذیراست.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.