عبدالرضا بشیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با جذب این اعتبارهفت واحد مسکونی 90 متری، دیوار حفاظتی 800 مترمربعی دور اردوگاه مهمان شهر دالکی، پارک کودک دالکی احداث شد.
وی تصریح کرد: همچنین در سالجاری نیز کمیساریای عالی پناهندگان 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مدرسه 12کلاسه شهید بشکوه بوشهر که 20 درصد جمعیت آن را دانش آموزان افغانی تشکیل می دهند اختصاص داد.
بشیری گفت: از محل کمکهای اهدایی وزارت کشور نیز دیواری به طول 800 مترمربع دور اردوگاه اتابع خارجی در محل برج مقام شهر بوشهر احداث شد.
بشیری با اشاره به خدمات آموزشی ارائه شده به دانش آموزان اتباع خارجی نیز گفت: در زمان حاضر شش هزاردانش آموز اتباع افغانی مجاز وغیرمجاز لازم التعلیم در استان بوشهر شناسایی شده اند که از سال گذشته براساس فرمان رهبر معظم انقلاب به صورت رایگان تحصیل می کنند.
مدیرکل امور اتابع خارجه استانداری بوشهرگفت: همچنین افراد نیازمند به صورت رایگان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند و کسانی که دارای کارت آمایش و کار هستند نیز زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.
وی با اشاره به اجرای طرح سرشماری اتباع غیر مجازی که دارای همسران ایرانی، فرزندان لازم التعلیم و کارت آمایش تاریخ گذشته دارند گفت: در این طرح 23هزار نفر از اتباع خارجی استان سرشماری شدند.
وی ارسال پرونده زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده به وزارت امور خارجه و وزارت کشور برای تعیین تکلیف تابعیت فرزندان آنان و برگزاری رقابتهای فرهنگی و ورزشی را از جمله دیگر کارهای انجام شده برای اتباع خارجی در استان بوشهر عنوان کرد.
وی تصریح کرد: بهمن امسال جشنواره کشوری افغانستان شناسی در استان بوشهر برگزار می شود و از برترینهای استانها در این بخش تقدیر می شود.
وی در خصوص نحوه فعالیت اتباع خارجی نیز گفت: اتباع خارجی مجاز می توانند به فعالیت اقتصادی بپردازند.
وی گفت: سایر اتباع خارجی غیرمجاز اجازه هیچ گونه فعالیت اقتصادی ندارند و با شناسایی دستگیر و به کشورشان بازگردانده می شوند.
وی تصریح کرد: به صورت میانگین روزانه 120نفراز اتباع خارجی غیرمجاز از استان بوشهر به استثنای روزهای تعطیل به کشورشان بازگردانده می شوند.
وی با اشاره به حضور حدود 35هزار اتباع افغانی مجاز و غیرمجاز در استان بوشهر گفت: از این مجموع 12هزار نفر اتباع مجازدارای کارت آمایش و گذرنامه خانوادگی و 23هزار نفرزیرپوشش طرح سرشماری قرار دارند.
6047/6045** خبرنگار: مونا عیدان ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.