نادر شفیع خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با این شرایط دریانوردان برای تردد در دریا باید نکات ایمنی را مدنظر قرار داده و از تردد غیرضروری پرهیز کنند.
وی ادامه داد: براساس پیش بینی ها، صبح امروز (دوشنبه) در برخی نقاط شمالی استان رگبار پراکنده و ملایم باران به همراه رعد وبرق گزارش شد.
شفیع خدایی افزود: این شرایط جوی تا اواخر وقت امروز در برخی نقاط شمالی و مرکزی استان ادامه دارد اما از فردا با استقرار یک توده هوای پرفشار از تراکم ابرها کاسته و بر سرعت وزش باد شمال غربی بویژه بر روی دریا افزوده می شود.
وی افزود: در پی افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی ارتفاع موج دریا نیز افزایش می یابد.
شفیع خدایی گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی تا نیمه ابری در برخی نقاط شمالی و مرکزی استان گاهی تمام ابری همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و از بامداد فردا همراه با وزش باد پیش بینی می شود.
وی افزود: در این مدت سمت وزش باد بطور غالب شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت هشت تا 30 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده که گاهی تا 36 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
شفیع خدایی ادامه داد: ارتفاع موج از فردا شمال غربی با سرعت 16 تا 42 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی گفت: ارتفاع موج در خلیج فارس نیز 30 تا 60 سانتیمتر پیش بینی شده که گاهی تا 90 سانتیمتر نیز می رسد و از فردا بتدریج به 90 تا 180 سانتیمتر افزایش پیدا می کند.
شفیع خدایی ادامه داد: فردا زمان مد اول 01:05 بامداد ، جزر اول دریا ساعت 09:29، مد دوم دریا ساعت 17:02 و جزر دوم ساعت 21:18 پیش بینی شده است.
7212/ 6047**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری*انتشار دهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.