به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو دوشنبه شب در آیین تجلیل از تشکل های فرهنگی در زمنیه توسعه کتابخوانی دشتی افزود: در عرصه ادب و هنر در شهرستان تلاش های زیادی شده است که جای تقدیر دارد و بسیاری از اقدامات تاثیرگذار انجام شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی خارج از ماموریت کاری آنها بوده است.
وی ادامه داد: استقبال مردم بویژه جوانان در عرصه کتاب از جمله اهدای کتاب توسط خیران، رشد 2 برابری عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان و افتتاح نمایشگاه کتاب از جمله آنها این فعالیت هاست.
مهرجو افزود: تشکیل ستاد برگزاری هفته کتاب در شهرستان دشتی ابتکاری نو و موثر بود و باعث شد شهرستان های دیگر استان و حتی کشور نیز از این طرح الگو بگیرند.
فرماندار دشتی یادآور شد: همکاری بین مردم و نهادهای مدنی و تشکیل ان جی او ها توسط ادارات و نهادها برای کتاب خوانی و توسعه فرهنگی لازم است.
وی با اشاره به اختصاص اعتبارات به بخش فرهنگی و هنری شهرستان گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار از سال ١٣٩٣تاکنون برای تکمیل و احداث طرح های فرهنگی و هنری از جمله ایجاد نگارخانه و پلاتو، تجهیز فرهنگسراهای خورموج و کاکی، تعمیر و تجهیز مؤسسه های قرآنی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد اختصاص یافته است.
مهرجو افزود: تعمیر و تجهیز سالن ارشاد، احداث پارک موزه محمدخان دشتی، احداث یادبود مفاخر شهرستان از جمله آیت الله سیدعلی نقی حسینی و فایز دشتی، مطالعه و اجرای بوم گردی روستاهای دشتی برای استفاده از جاذبه های روستایی که باعث اشتغال زایی شده است از دیگر اعتبارات اختصاص یافته به بخش فرهنگی و هنری شهرستان است.
فرماندار دشتی در این آیین از حمید زارعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به دلیل تلاش های بسیار خوب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان و کسب رتبه های برتر استانی و کشوری تقدیر کردد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.