به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در دیدار با وزیر کشور افزود: ایران امروز به جایی رسیده که در دنیا و بویژه منطقه خاورمیانه نقشی سترگ ایفا می کند.
وی اضافه کرد: حکومت اسلامی ایران در نظم نوین جهانی یک پدیده نوظهور است و می‌تواند تحولات شگرفی ایجاد کند که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد این مهم هستیم.
امام جمعه بوشهر یادآورشد: ایران پرچم‌دار ضد استکباری در جهان است و در این میان بوشهر با داشتن پیشینه تاریخی درخشان، پایتخت ضد استعماری کشور لقب گرفته است.
صفایی بوشهری ادامه داد: استان بوشهر مسئولیت تاریخی در عرصه فرهنگ اسلامی و مبارزه با استعمار و استکبار دارد و در عرصه مقاومت و پایداری در برابر متجاوزان در ایران نیز همواره استانی سرآمد بوده است.
وی استان بوشهر را دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: این استان با داشتن ظرفیت‌های مهم اقتصادی به عنوان پایتخت انرژی کشور معرفی شده و هم اکنون به عنوان یک گنج بزرگ برای کشور تلقی می‌شود.
وی افزود: این استان در زمینه مناسبات فرهنگی خلیج فارس همواره نقشی تاثیرگذار ایفا کرده است و از دیرباز یک استان استراتژیک و با تاریخ پرشکوه در عرصه های مختلف در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.
صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به فعالیت‌های دانش بنیان اظهار کرد: استان بوشهر با توجه به وجود ظرفیت‌های مهم نیازمند فعالیت‌های دانش بنیان و ریشه‌ای با مدیریت جهادی و انقلابی است و با این نوع نگاه است که می توان این استان را به سمت توسعه و پیشرفت دانش بنیان هدایت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تبریک انتخاب گراوند به عنوان استاندار بوشهر و تقدیر از فعالیت های سالاری استاندار سابق بوشهر گفت: مردم این استان مردمی ولایت‌مدار با اتحاد و انسجام است که امیدواریم از این ظرفیت برای پیشرفت آن استفاده لازم و موثری صورت گیرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز سه شنبه با حضور در نشست شورای اداری استان بوشهر، از خدمات و فعالیت های مصطفی سالاری استاندار سابق بوشهر تکریم و تقدیر و عبدالکریم گراوند را به عنوان استاندار جدید این استان معرفی کرد.
7212/6043*8
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.