به گزارش ایرنا، فاطمه صفری زاده روز شنبه در این ارتباط در جمع خبرنگاران افزود: موضوع فرهنگ شهروندی در جوامع شهری حائز اهمیت ویژه ای است که به فراخور آن نیاز بود اساسنامه آن را تدوین کنیم.
وی بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بوشهر برای انجام رسالت های فرهنگی خود برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده که هر کدام از آنها در مناسبت های مختلفی به مرحله اجرا در خواهد آمد.
صفری زاده یادآور شد: در این ارتبط کار کمیته فرهنگ شهروندی در شهر بوشهر آغاز شده که نخستین مرحله فعالیت آن تدوین اساسنامه فرهنگ شهروندی بود که این مهم با موفقیت انجام شد.
وی یادآور شد: اکنون مرحله اجرای این اساسنامه است که بدون شک با توجه به اهمیت آن می تواند کمک شایانی به ارتقا فرهنگ شهروندی در بوشهر داشته باشد.
صفری زاده ادامه داد: همراهی هنرمندان، نویسندگان استادان دانشگاه و دیگر اقشار جامعه در تحقق اهداف اساسانامه نقش تاثیرگذاری ایفا می کند.
وی گفت: شهروندی و فرهنگ شهروندی محصول تعهد و مسئول بودن عناصر مختلف جامعه است و برای تحقق آن نیازمندحرکت دو سویه هستیم و شهروندان و مسئولان برای تحقق آن باید با یکدیگر تعاملی تاثیرگذار داشته باشند.
صفری زاده ادامه داد: نقش شهروندان و انجام تعهدات شهروندی در توسعه فرهنگ شهروندی بسیار حائز اهمیت است زیراه شهروندان عناصر شناور و پویای جامعه محسوب شده و در عرصه های مختلف جامعه حضور دارند.
وی اظهار داشت: در این زمینه همکاری اعضای شورای شهر بوشهر، شهردار و شهروندان نیز از دیگر مولفه های مورد نیاز برای اجرای موفق برنامه های اساسنامه فرهنگ شهروندی در بوشهر به شمار می رود و می تواند به اجرای هر چه مطلوب تر آن کمک کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.