به گزارش ایرنا، عباس آهنگرمقدم روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درعملیات صید میگوی امسال هشت هزار صیاد در قالب حدود 500 فروند قایق و 450 فروند لنج در آبهای استان بوشهر مشارکت دارند.
وی اظهار کرد: به این ترتیب، طرح دریابست یا ممنوعیت صید که برای حفظ ذخایر آبزیان به ویژه میگو از شانزدهم تیر آغاز شده بود، پنجم مرداد به پایان می‌رسد.
آهنگرمقدم با اشاره به فعالیت 28 بندر صیادی در استان بوشهر اضافه کرد: هم اکنون 25 مرکز تخلیه صید میگو در استان بوشهر درنظر گرفته شده است که محصول قایق ها و لنج ها باید در این مراکز تخلیه شود.
وی یادآورشد: پارسال در40 روز عملیات صید میگو در آبهای استان بوشهر یکهزار و228 تن میگو برداشت شد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: منگف و یرول، دیر، خارگو و گناوه بعنوان زیستگاههای مصنوعی، بوشهر و تنگستان ( روبه روی نیروگاه تا دلوار)، اعماق زیر پنج متر و اطراف مطاف خور ایاز در شهرستان دیر نیز زیستگاه طبیعی هستند که صیادان باید از صید در این منطقه ها خودداری کنند.
وی بیان کرد: زمان پایان صید پس از بررسی گروه های گشت تحقیقات دریایی، در استان اعلام می شود.
آهنگرمقدم استفاده صیادان ازابزار کاهنده صید ضمنی برای جلوگیری از صید ماهیان نابالغ تاکید کرد.
استان ساحلی بوشهر نقشی مهم ، درصید و صیادی دارد طوریکه صیادان سالانه افزون بر61هزار تن انواع آبزیان این استان را صید و به بازار فروش عرضه می کنند.
12تا 13هزار صیاد در امر صید و صیادی در استان بوشهر فعالیت و با احتساب فروشندگان و صنایع فرآوری آبزیان و خانواده آنان بخش عظیمی از جمعیت این استان از این راه ارتزاق می کنند.
6047/6043**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.