حسن صالحی روز گذشته در حاشیه آیین بهره برداری از طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری در استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: در 2 سال اخیر موافقت اصولی برای اجرای بیش از 200 هزار تن طرح های پرورش در قفس در کشور صادر شده که برخی از آنها هنوز به مرحله پروانه تاسیس نرسیده اند.
وی اضافه کرد: هم اکنون برای تولید بیش از 20 هزارتن ماهی در قفس ،تاسیسات و قفس های لازم در دریا و دریاچه ها در کشور وجود دارد و بیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری این میزان تاسیسات و قفس ها برای تولید ماهی به میزان 50 هزار تن برسد.
صالحی بیان کرد: در زمان حاظر پروژه های بالاتر از ظرفیت تولید یکهزار تن را در یک فصل در خلیج فارس، دریاهای خزر، عمان و در برخی منابع آبی داخلی و سدهای کشاورزی دایر کردیم.
وی گفت: امیدواریم در سال جاری که سیاست ما نیز اقتصاد مقاومتی است هم برای تولید آبزیان و هم ایجاد اشتغال در سالی که به نام تولید و اشتغال است به اهداف مورد نظر دست یابیم .
رئیس شیلات ایران اضافه کرد: از طریق اجرای این طرح ها در برنامه ششم توسعه در کشور برای 24هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
سد شهید رئیسعلی دلواری روی رودخانه شاپور در بخش شبانکاره استان بوشهر احداث شده و ظرفیت ذخیره آب آن بیش از 500 میلیون متر مکعب است که هم اکنون بیش از 230 میلیون ذخیره آب دارد و روز سه شنبه هفته جاری طرح پرورش ماهی درقفس در دریاچه این سد به بهره برداری رسید.
7213/6043**
خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.