به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در نخستین نشست شورا (از زمان به حدنصاب رسیدن نشست)که در دو هفته گذشته برگزار شد از 11 عضو شورا هشت عضو حضور داشتند که پس از رای گیری برای لایحه مربوط به خرید امتیاز لیگ یکی برای شاهین بوشهر سه نفر از اعضا نشست را ترک کردند.
پس از برگزاری نشست نیز به دلیل غیبت متوالی برخی از اعضا تاکنون نشست های علنی شورای بوشهر به حدنصاب نرسیده تا بررسی هر گونه لایحه ای بلا تکلیف باقی بماند.
شمار اعضای چهارمین دوره شورای شهر بوشهر 11 نفر است که به حدنصاب رسیدن آن ملزم به حضور هشت تن از اعضاست.
این در حالی است که قانون گذار سالانه برای هر عضو شورا 6 غیبت متوالی و 12 غیبت غیر متناوب را تعریف کرده است.
با این شرایط غیبت از سوی هر کدام اعضا که منجر به حدنصاب نرسیدن نشست های شورای شهر بوشهر شده زیبنده مرکز استان نیست و در این بین شهروندان نباید قربانی اعمال سلیقه شخصی برخی برای حضور و یا عدم حضور خود در نشست شورای شهر شوند.
در چنین مواردی که غیبت عده ای برای به حدنصاب نرسیدن نشست های شورا محرز شود فرد متخلف سلب عضویت و افراد علی البدل جایگزین می شوند که باتوجه به فرصت یکماه و اندک باقیمانده تا عمر شورای چهارم بعید است که فردی برای این مدت کوتاه در کسوت عضویت شورای شهر قرار گیرد.
براساس تصمیم قانون گذار اعضای شورای اسلامی چهارم شهرها و روستاهها باید تا 12 شهریور فعالیت داشته باشند که در این راستا مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان درخواست کرده که فعالیت شورای چهارم تا 14 مردادماه باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این ارتباط گفت: هر فردی که از سوی مردم به عنوان عضو شورا انتخاب می شود از لحاظ اخلاقی و اداری موظف بوده تا آخرین روز خدمت خود در این عرصه حضور پیدا کند.
عبدالخالق برزگرزاده در گفت وگو با ایرنا افزود: در این بین با توجه به اینکه شماری از لوایح ارسال شده شهرداری که مربوط به شهروندان است به علت به حدنصاب رسیدن اعضا بلا تکلیف مانده این مهم را به فرمانداری بوشهر ارسال می کنیم تا در این زمینه تصمیم گیری لازم اتخاذ شود.
وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست غیر رسمی اعضای شورای پنجم بوشهر گفت: این نشست روز گذشته با محوریت انتخاب شهردار برگزار و مقرر شد هر کدام از اعضا 2 نفر مدنظر خود را همراه با رزومه کاری آنها معرفی کنند.
برزگرزاده یادآورشد: شورای پنجم از هفته جاری تا زمان شروع فعالیت رسمی خود نشست های را با محوریت انتخاب شهردار، هیات رئیسه و رئیس کمیسیون های شورا برگزار می کند تا با انتخاب افراد یاد شده در زمان آغاز فعالیت شورای پنجم وقت زیادی صرف انتخاب شهردار و اعضای هیات رئیسه شورا نشود.
وی در ارتباط با خرید امتیاز لیگ یکی برای شاهین بوشهر نیز گفت: در این راستا مقرر شده فرماندار بوشهر بزودی نشستی را با دو عضو شورا(زهرا رضایی و الهام بارگاهی که از امضا صورت جلسه برای لایحه خرید امتیاز لیگ یکی برای شاهین بوشهر امتناع کردند برگزار و در نهایت برای این لایحه تصمیم گیری کند.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.