به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: جزایر استان بوشهر بویژه پارک ملی دیر نخیلو و منطقه حفاظت شده مند هر سال پذیرای گونه های متعددی از پرندگان است که در فصل تابستان این تنوع زیستی شامل گونه های شاخص مهاجر زادآور تابستان گذران می شوند.
وی با بیان اینکه جزیره های خان و هاله با استعداد ترین زیستگاه زادآوری اگرت ساحلی و پرستوی دریایی گونه سفید هستند اظهار کرد: جزیره خان دارای وسعت و شرایط زیستی مطلوبی بین جزایر استان است، گونه های پرستوی دریایی کاکلی بزرگ و کوچک، پرستوی دریایی خزری و پرستو دریایی نوک کلفت نیز در آن زادآوری می کند.
وی بیان کرد: شرایط زیستگاهی جزیره خان به صورتی است که زادآوری در آن با ارجحیت زمانی بیشتری نسبت به جزایر نخیلو همراه است و پرندگان مشترک بین این 2 جزیره (جمعیت های پرستو دریایی کاکلی بزرگ و کوچک) در جزیره خان چند هفته زودتر نسبت به جزیره نخیلو تخم گذاری و جوجه آوری دارند.
دلشب افزود: پرندگان از اسفند ماه مهاجرت خود را به این در این 2 جزیره به عنوان زیستگاه آغاز و پس از پایان زادآوری در آخر تابستان از این منطقه خارج می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه آماربرداری جزایر استان تا نیمه تیرماه ادامه دارد گردشگران، عکاسان و دوستداران حوزه محیط طبیعی با توجه به حساسیت بالای این زیستگاه ها در ماههای جاری و بر اساس قوانین حاکم برمناطق تحت مدیریت، قبل از هر گونه ورود و فعالیت در این جزایر، مجوز لازم را از این اداره کل دریافت کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.