در ادامه این مطلب آمده است: مهمترین اتفاق هفته گذشته ایران، حمله کور تروریست های داعش به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی بود. حادثه ای که بیش از هر چیزی بیانگر درماندگی و استیصال استکبار جهانی و عوامل فریب خورده و دست نشانده آنان از پرچمداریِ ملت قهرمان ایران در مبارزه بی امان با تروریسم است.
داعش طی سال های اخیر هرگز موفق به عملیاتی در ایران نشده بود و همواره چشم و گوش های بیدار و هوشیار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان هر گونه اقدام این تروریست های تکفیری را در نطفه خنثی و خفه می کردند. اما بالاخره پس از چند سال برنامه ریزی و تلاش انجام یکی دو عملیات تقریبا ناموفق چیزی از تلاش ها و فداکاری های سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای نظامی و انتظامی ما کم نمی کند. به خصوص وقتی در نظر بگیریم در کشورهای همسایه تقریبا هر روز عملیاتی انتحاری صورت می گیرد و حتی در کشورهای امن اروپایی داعش موفق به چند عملیات دهشتناک می گردد، انجام یکی دو عملیات کور متحجران داعشی در ایران چندان اقدام مهمی نیست و نمی تواند خدشه ای به اقتدار و امنیت پایدار ایران عزیزمان وارد کند.
کشور ما در اواخر دهه 1350 و اوایل دهه 60 تجربه بمب گذاری ها و ترورهای گروهک های تروریستی از جمله منافقین را دارد. سال هایی که تقریبا در هر ماه چند ترور و انفجار صورت می گرفت و عزیزانی از این ملت را به شهادت می رساندند؛ ولی هرگز خللی به... عزم و اراده ملت ایران وارد نشد.
اکنون نیز به قول مقام معظم رهبری نه تنها 'این ترقه‌بازی‌هایی هم که امروز شد، این‌ها هم در اراده‌ی مردم تأثیری نخواهد گذاشت'، بلکه بار دیگر باعث وحدت و همدلی و در کنار هم قرار گرفتن ملت بزرگ و غیور ایران شد. کمتر از چند ساعت پس از این اقدام پلید و غیر انسانی داعش، ایرانی ها در داخل و خارج از کشور از هر فکر و سلیقه سیاسی همه نمادهای اتحاد و همدلی و همبستگی را در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشتند و از با هم بودن برای مقابله با دشمن و تامین امنیت و اقتدار کشورشان گفتند و نوشتند.
البته بودند اندک مغرضان کاسب کاری که می خواستند از این فرصت برای کاسبی سیاسی و جناحی سوء استفاده نمایند که اکثریت قاطع ملت از هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا راه را بر کاسبی آنها بستند.
انسان باید بسیار پست و رذل باشد که بخواهد در بحبوحه جنگ و ناامنی مردمان وطنش به دنبال کاسبی سیاسی و جناحی باشد.
اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و اصولگرایان واقعی و از جنس مردم کسانی هستند که در شرایط خطر، اغراض سیاسی را کنار گذاشته و به اقتدار نظام و امنیت مردم وطنشان فکر می کنند.
نکته دیگر در حاشیه اتفاقات اخیر، اینکه باید به دولت منتخب اکثریت 24 میلیونی کشور اعتماد کرد، برای مبارزه با تروریسم و توطئه های استکبار علیه کشورمان ما به دو بال اقتدار نظامی و دیپلماسی مدبرانه و مقتدر نیازمندیم. باید از دولت منتخب حمایت کرد تا با اقتدار از مظلومیت ها و حقوق ملت ایران دفاع کند. در عین حال باید نیروهای نظامی ما نیز حمایت و تجهیز شوند تا با اقتدار از کیان وطن و نظام جمهوری اسلامی دفاع نمایند.
شایعاتی برای تغییر مدیران
پس از انتخابات 29 اردیبهشت ماه و حماسه آفرینی مردم ایران با رای دوباره به دکتر روحانی، گمانه زنی ها در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص کابینه دولت و وزرای احتمالی و همچنین مدیران استانی و شهرستانی شروع شده است.
در رابطه با تغییرات مدیران استانی و شهرستان های استان اما آنچه تاکنون من شنیده ام شایعاتی غالباً بی اساس بوده است.
مردم عزیز عنایت دارند که دولت جدید دکتر روحانی از نیمه مردادماه شروع به کار می کند و پیش بینی می شود اواخر مرداد یا اوایل شهریور وزیران دولت از مجلس رای اعتماد بگیرند. تغییر استانداران معمولا از اواخر شهریور ماه آغاز می شود و شاید تا نوروز ادامه پیدا کند زیرا استانداران فعلی از بدنه همین دولت هستند و عجله ای برای تغییر آنها وجود ندارد.
البته مطالبه برای تغییر از حقوق مردم است، لیکن نباید این مطالبه باعث سوختن سرمایه های انسانی و مدیریتی استان شود. سرمایه هایی مانند دکتر سالاری که بارها از دولت تقدیر گرفته است و به عنوان استاندار نمونه در چند زمینه برگزیده شده باید در دولت دوازدهم ارتقاء یابند و در مناصب بالاتر به ایران و البته ویژه به استان بوشهر خدمت کنند.
آنچه البته حق طرفداران دولت است اینکه نباید در تغییر مدیران غیر همسو که هیچ اعتقاد و اراده ای برای تحقق ایده ها و برنامه های دولت تدبیر و امید ندارند تعلل شود. زیرا برخی فرمانداران و بخشداران و مدیران کل و مدیران شهرستانی طی چند سال گذشته چندان مجری خوبی برای برنامه ها و اهداف دولت یازدهم نبودند. مردم مدیرانی از جنس شعارها و برنامه های دولت دکتر روحانی می خواهند. استاندار فعلی بوشهر نیز می تواند از هم اکنون تغییر برخی مدیران را کلید بزند و رضایت بیش از پیش مردم را که خواهان مدیرانی همسوتر با دولت هستند را برآورده کند.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.