آنیتا مظفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش سرانه مطالعه میان گروه سنی کودک و نوجوان، تقویت فرهنگ گفت و گو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی از دیگر هدف های راه اندازی باشگاه های کتابخوانی است.
وی بیان کرد: عادت دادن دانش آموزان برای مراجعه به کتابفروشی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه های سرگرم کننده میان کودکان و نوجوانان از دیگر هدف های تعریف شده برای راه اندازی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان است.
مظفری یادآور شد: باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان گروه های کتابخوانی هستند که با حضور دست کم 12 کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب های مبادله شده و دیگر کتاب ها زیر نظر یک مربی بزرگسال تشکیل و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان فعالیت می کند.
وی افزود: گروه های سنی حین ثبت نام جدا شده و در قالب گروه های 7 تا 9 سال، 9 تا 11 سال، 11 تا 14، و 14 سال به بالا تقسیم بندی می شوند.
مظفری بیان کرد: هر یک از اعضا حداقل یک کتاب بر اساس فهرست ارائه شده تهیه و در جریان مبادله کتاب باشگاه کتابخوانی حضور پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه برای تهیه کتاب، معاونت امور فرهنگی اداره کل ارشاد تخفیفی در نظر گرفته است، اظهار داشت: باشگاه های کتابخوانی برای ثبت مشخصات خود پس از اداره ارشاد باید به پایگاه WWW.BOOKPROMOTION.IR مراجعه و از این طریق پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.