به گزارش ایرنا، نصرالله شفیعی روز یکشنبه در نشست هماهنگی سالگرد ارتحال امام راحل استان بوشهر افزود: رویکرد مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در استان بوشهر، بازخوانی اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف است.
وی اضافه کرد: احیای مبانی و اصول فکری بنیانگذر انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ترویج، تعمیق و توسعه اندیشه های امام راحل به عنوان مسیر آینده انقلاب اسلامی، تبیین شخصیت فکری و عملی امام و معرفی به نسل جوان جامعه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام تاریخ ساز یوم الله 15 خرداد سال 1342 به عنوان مبدا نهضت اسلامی ایران از جمله هدفهای برگزاری مراسم 14 و 15خرداد است.
وی بیان کرد: چهاردهم خرداد در واقع روز بزرگداشت یاد و نام بنیانگذار یک نظام نوین سیاسی و پاسداشت اندیشه ها و آرمانهای آن امام همام در افق یک حکومت دینی است.
شفیعی، معرفی منویات و شخصیت حضرت امام راحل به عنوان یکی از محورهای مهم افزایش وحدت و همبستگی گروه‌های مختلف کشور، آگاهی بخشی به نسل جوان و معرفی شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان الگویی کامل برای مردم و مسئولان را از دیگر رویکردهای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل عنوان کرد.
شفیعی با اشاره به تقارن سه ساله این ایام با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید برای تبدیل مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) به مراسم یاد بودی که شناخت ماهیت فکری، راه و آرمان امام (ره) مهمترین هدف آن باشد در کنار توجه شایسته به زنده نگاهداشتن یاد و خاطره قیام تاریخ ساز یوم الله 15 خرداد سال 42 به عنوان مهمترین فصل خونین مبارزه ملت مسلمان ایران و مبدا نهضت اسلامی در تاریخ معاصر ایران تلاش کرد.
شفیعی تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی نسبت به هرچه باشکوه برگزار کردن آیین های 14 و 15 خرداد تلاش کنند چون امام راحل مربوط به قشر و جناح سیاسی خاصی نیست بلکه مربوط به همه امت اسلامی است.
وی گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده امسال آیین 14 خرداد در استان بوشهر با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می شود.
شفیعی اظهارکرد: علاوه براین نیز برگزاری مسابقه های کتابخوانی، وصیتنامه سیاسی عبادی امام راحل، شب شعر و شروه و برگزاری نشست های روشنگری از جمله برنامه های این آیین است.
وی با اشاره به حضور روحانیان و مبلغان اعزامی به استان به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: قرار است روحانیان و مبلغان نیز در 14 و 15خرداد به شخصیت امام راحل و حوادث تاریخی به وقوع پیوسته در آن تاریخ ها برای مردم سخنرانی کنند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در ایام سالگرد ارتحال امام(ره) بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ برنامه در مجموعه سپاه استان بوشهر با حضور بسیجیان و قشرهای مختلف مردم برگزار می‌ شود.
سرهنگ سهراب انبارکی افزود: هدف از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و 15 خرداد تجدید میثاق با امام و رهبر معظم انقلاب و آشنایی نسل جوان و نوجوان با آرمان‌ها و رهنمودهای امام(ره) است.
وی برگزاری مراسم عزاداری، شب شعر و خاطره، جلسات بصیرت‌افزایی و روشنگری، فضا‌سازی محیطی و تولید محتوا، بیین اندیشه و گفتمان انقلابی ‌گری، آشنایی جوانان با اندیشه‌ها، آرمان و هدفها و بازخوانی راه و اندیشه امام(ره) و رهبر انقلاب از جمله برنامه های سپاه امام صادق در این ایام عنوان کرد.
انبارکی افزود: تبیین و تشریح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و نقش آن در ایجاد تولید و اشتغال، تبیین سبک زندگی اسلامی، نقش مهم رهبری در وحدت و انسجام جامعه از دیگر برنامه های سپاه امام صادق (ع) در 14 و 15 خرداد در استان بوشهر است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.