به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، حجت‌الاسلام حسن روحانی بعدازظهر‌ امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های چهار‌گانه پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی با قدردانی از مجریان و دست اندرکاران طرح‌های پارس جنوبی اظهار داشت: در سفر به عسلویه به ارزش 20 میلیارد دلار پروژه‌های گازی، نفتی و صنعتی به بهره‌برداری رسید که به عنوان بزرگترین رویداد صنعتی در کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ظرفیت بالای اقتصادی ایجاد شده است تصریح کرد: با توجه به  فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در همه عرصه‌ها و وجود ظرفیت اقتصادی بالا در کشور،  تجارت آزاد ایران با پنج کشور آوراسیا تقویت می‌شود.

روحانی از ظرفیت کشاورزی و صنعتی  برای توسعه صادرات خبرداد و خاطر نشان کرد:  با توجه به وجود محصولات کشاورزی و صنعتی مهم در کشور توسعه صادرات این محصولات به کشورهای شمالی ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده طرح‌های مهم صنعتی دیگر در کشور افتتاح می‌شود گفت:  در دولت یازدهم 11 فاز پارس جنوبی  و چندین شرکت پتروشیمی  وارد مدار بهره‌برداری شده  و این در حالی است که چند شرکت در هفته‌های آینده کارشان به ثمر می‌نشیند که نشان دهنده  توسعه پیشرفت در ابعاد گوناگون در کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این طرح‌ها مسیر پیشرفت را  آماده کرده است  تصریح کرد: هفته گذشته در استان‌های شمالی 2 بندر بسیار مهم افتتاح و اسکله‌های جدید در بندر انزلی و امیرآباد راه اندازی شد که هر یک از طرح های یادشده به معنی دستیابی به همان درکی است که مردم باید امروز خوشحال و شاداب باشند.

روحانی با بیان اینکه  تجارت آزاد ایران با پنج کشور آوراسیا تقویت می‌شود گفت: اکنون در حال آماده کردن قرارداد برای صادرات کالا به کشورهای اوراسیا هستیم و این در حالی است که در غرب ایران برای افزایش روابط تجاری اقدامات لازم فراهم شده و خط ریلی و جاده‌ای در این منطقه آماده توسعه صادرات است.

 وی، انتقال کالاهای مورد نیاز روسیه از شبه قاره هند از طریق بندرعباس به مسکو یکی از برنامه‌های بررسی شده در سفر به روسیه دانست و افزود: این شرایطی که برای توسعه تجارت در شمال و غرب به وجود آمده هدفش افزایش اشتغال و تولید است.

رئیس جمهور  با تاکید بر کاهش سود بانکی برای افزایش سرمایه‌گذاری افزود: برای  توسعه سرمایه گذاری سود بانکی  باید کاهش یابد اما تا زمان تحقق این مهم راه حل استفاده از فاینانس خارجی و صندوق توسعه مورد توجه است.

روحانی با بیان اینکه دولت تا پایان این دوره 40 میلیارد دلار درآمد صادرات نفت و گاز و محصولات پتروشیمی به صندوق توسعه واریز می‌شود تصریح کرد: اکنون زمینه فعالیت بخش خصوصی برای دریافت تسهیلات از صندوق فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در جنوب ایران مبنای توسعه، انرژی است گفت:  منابع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب کشور وجود دارد ارتباط اقتصاد با آب‌های آزاد  از طریق جنوب ایران فراهم می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح انتقال نفت از خوزستان تا جاسک برای صدور نفت از طریق دریای عمان وجود دارد خاطر‌نشان کرد: این طرح  که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است از استراتژیک‌ترین طرح‌های دولت بود.

روحانی با بیان اینکه 93 درصد تردد  هواپیماها از آسمان ایران در این دولت افزایش یافته است گفت: 160 قطار که در حال تردد در کشور است 160 لوکوموتیو و 300 واگن جدید و یک‌هزار واگن باری اضافه شده و این در حالی است که خط ریلی کشور گسترش  یافته و 5  استان هم تا پایان دولت به خط ریل سراسری متصل می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618996
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.