حمید رضا حیدری بریدی روز یکشنبه در آستانه سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین برای کمک به متقاضیانی که توان و بضاعت مالی ندارند نیز از محل حساب 100 امام (ره) به واحدهایی که از تسهیلات طرح ویژه استفاده کرده اند، بین 40 تا 80 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شد.
وی اضافه کرد: علاوه براین سهمیه استان بوشهر برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت نیز در سال گذشته 2هزار و 500 واحد است که برای هر واحد مستقر در نوار ساحلی و مرزی 200 میلیون ریال و در سایر مناطق 180میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
حیدری بریدی افزود: در این زمینه پنج میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض نیز برای استان بوشهر تصویب شده که به محض وصول پرداخت خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به تفاهم نامه بنیاد مسکن و بهزیستی در مورد خانواده های دارای 2معلول و بالاتر گفت: در این زمینه در حوزه روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت این استان 92واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی 60 تا 70 درصد در دست ساخت است.
وی یادآور شد: به ازای واحدهای یاد شده (برای خانواده های 2معلولی) از محل طرح ویژه روستایی در مجموع 13میلیارد و 800میلیون ریال تسهیلات و 16میلیارد و 560میلیون ریال نیز کمک بلاعوض از محل حساب 100 امام (ره)، بهزیستی و بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: برهمین اساس به ازای هر واحد 150میلیون ریال تسهیلات و 180میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در باره تهیه طرحهای هادی روستایی بیان کرد: همه روستاهای بالای 20 خانوار استان بوشهر دارای طرح هادی مصوب هستند که درسال جاری باید طرح هادی 30 روستای این استان تهیه و بازنگری مجدد شود.
وی یادآور شد: اجرای طرح هادی زمینه توسعه، عمران، تامین عادلانه امکانات و نظام مند شدن ارائه خدمات در روستاها را به دنبال دارد.
حیدری بریدی در مورد صدور سند مالکیت روستایی اظهار کرد: در سال گذشته برای 2هزار و 300 واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر سند مالکیت صادر شد که از این شمار یکهزار و 50 واحد در حوزه شهری و یکهزار و 250 واحد نیز در حوزه روستایی سندار شده است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.