به گزارش ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این هفته که از 20 تا 27 فروردین ادامه دارد ویژه برنامه های فرهنگی هنری متعددی در سطح استان بوشهر برگزار می شود.
امید پارسایی فر افزود: در اجرای برنامه با پرهیز از نگاه مرکز گرایانه سعی داریم برنامه هایی را در اقصی نقاط استان بوشهر برگزار کنیم.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه خوشنویسی 'نام های خدا' با حضور خوشنویسان برجسته استان، دیدار با خانواده شهید انجم افروز(در خورموج)، بررسی سینمای شهید آوینی با حضور فیلمسازان برجسته استان، برگزاری شب شعر قیصر امین پور همراه با پخش فیلم و اجرای موسیقی سنتی، برگزاری کارگاه تخصصی ادبیات پایداری با حضور گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر است.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر یادآور شد: شهیدان زالی، انجم افروز و کشتکار سه هنرمند شهید استان بوشهر هستند که به منظور نکوداشت آنها برنامه مختلفی از جمله مدون کردن زندگی نامه، جمع آوری آثار مربوط به آنها و ساخت فیلم تدارک شده است.
پارسایی فر ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی سینمای انقلاب، محفل طنازان استان (فرهنگ سرای شهر شنبه شهرستان دشتی)، شب خاطره دفاع مقدس با حضور شماری از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و بررسی سینمای شهید آوینی از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر است.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت:همچنین در این هفته یکی از آثار ارزشمند حسین کشتکار خواننده هم استانی با موضوع ظهور حضرت مهدی (عج) رونمایی می شود.
وی گفت: برگزاری نشست هنرمندان نمایش و نمایشنامه خوانی، برگزاری کارگاه تخصصی نقاشی انقلاب و نشست بررسی کتاب ' من زنده ام' با حضور نویسنده آن معصومه آباد از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی است.
پارسایی فر تاکید کرد: نویسنده کتاب شده در 17 سالگی به اسارت عراقی ها در می آید و در کتاب خود به زوایای مختلفی از شرایط زندگی خود را به رشته تحریر در آورده که از این حیث وی حرف های زیادی برای گفتن دارد از این رو از جامعه زنان استان بوشهر انتظار داریم با حضور زمینه استفاده از بیانات وی را برای خود فراهم کنند.
وی عنوان کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا شهر بوشهر و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری از ویژه برنامه های تدارک دیده شده برای هفته هنر انقلاب اسلامی است.
پارسایی فر گفت: به منظور بررسی مشکلات فعالان حوزه فرهنگ و هنر استان نشستی نیز با استاندار بوشهر پیش بینی شده که بزودی زمان آن مشخص می شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری بنام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در این ارتباط سعی داریم با رونق وضعیت تولید محصولات فرهنگی و هنری و ایجاد بازار فروش مناسب گامی جدی در راستای حل مشکلات معیشتی هنرمندان استان برداریم.
وی گفت: در این ارتباط بانک اطلاعاتی هنرمندان استان بوشهر نیز در دست تهیه است که در آینده نزدیک از آن رونمایی می شود.
20 فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی تا 27 این ماه به نام هفته بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و در طول این هفته ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برای بزرگداشت این شهید برگزار می شود.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.