به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رضا حشمتی دوشنبه شب در آیین پایانی نخستین جشنواره قرآن و عترت استان بوشهر افزود: معرفی و شناخت بیشتر از قرآن و اهل بیت ضروری است که باید در این زمینه بابرنامه ریزی به این مهم دست پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: هم اینک جامعه با بسیاری از بیماری ها و آسیب های اجتماعی روبر است که مراجعه و استفاده از آیات قرآن می تواند در این زمینه راهگشا باشد.
حشمتی ادامه داد: مجموعه فعالیت هایی که در استان بوشهر در زمینه قرآنی صورت می گیرد قابل تقدیر است و این استان چند گام از مرکز کشور پیشتر است.
وی بیان کرد: هم اکنون در 10 استان هفته قرآن و عترت و 10 استان نیز جشنواره آیات برگزار شده است.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: قرآن راه کمال را به انسان نشان می دهد و قرائت آن به تنهایی نمی تواند موثر باشد بلکه باید با عزم جدی به دستورات قرآن عمل کرد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: برای وارد شدن قرآن به عرصه های مختلف علمی باید با برنامه های کارشناسی اقدام شود.
وی اظهار کرد: قرآن نجات دهنده بشریت در همه دوره ها بوده و این هدایت های نبوی و عترت نجات دهنده انسانهاست.
صفایی بوشهری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه عمل به قرآن، اضافه کرد: بوشهر از دیر باز یک استان قرآنی بوده است که به صورت تخصصی در آن فعالیتهای مرتبط صورت می گیرد.
وی ادامه داد: سواد قرآنی از ویژگی های بارز این استان است و فعالان این عرصه توانسته اند جایگاه خوبی را در عرصه ملی و بین المللی به خود اختصاص دهند.
صفایی بوشهری گفت: بوشهر در زمینه حفظ قرآن از استانهای پیشتاز در کشور است که با تصمیم گرفته شده به نوجوانان مستعد قرآنی به صورت ماهیانه از دفتر نماینده ولی فقیه حقوق ماهیانه پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: بزودی براساس برنامه ریزی و سند چشم انداز، مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در استان بوشهر آغاز به کار خواهد کرد.
صفایی بوشهری ادامه داد: در این مجتمع انواع فعالیتهای مرتبط با قرآن مانند کتابخانه های حقیقی، مجازی، کلاسهای مختلف امورقرآنی، خوشنویسی، فیلم سازی، انیمیشن، نقاشی، تئاتر، سرود، تواشیح انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: جشنواره قرآن و عترت برای گسترش این فرهنگ با رویکرد و نگاه قرآنی برگزار شده است
حمیده ماحوزی افزود: استان بوشهر درسالهای اخیر با برگزاری ویژه برنامه های قرآنی درزمینه های مختلف توانسته است از استانهای برتر قرآنی کشور باشد.
وی افزود: در این جشنواره در کنار حضور 591 نفر، 542 اثر نیز به دبیرخانه جشنواره در رشته های قرائت، ابتهال، تواشیح، حفظ و مفاهیم قرآن، فیلم، عکس، نقاشی، نگارگری، طراحی، پوستر، خوشنویسی و حجم سازی، شعر، داستان کوتاه، پایان نامه، گلیم بافی، قالیچه، نساجی سنتی و مقاله ارسال شد.
ماحوزی بیان کرد : در بخش ویژه کودکان و نوجوانان نیز گروه هایی در رشته های نشریه، نقاشی، کاردستی، قصه گویی و در بخش آواها، نغمه ها و سرودهای آیینی، در زمینه نمایشی، نمایشنامه خوانی، نمایش رادیویی، خیابانی، صحنه ای، نمایشنامه نویسی نیز آثار و گروه هایی در این جشنواره حضور داشتند.
درپایان این آیین از سامانه جامع بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی استان بوشهر رونمایی و از 170 نفر از فعالان حوزه قرآن و عترت این استان تجلیل شد.
هفته منتهی به سالروز آیت الله معتقد اهرمی (صاحب قرآن رمزدار) به نام هفته قرآن و عترت استان بوشهر نامگذاری شده است.
آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال 1211 هجری شمسی درشهر اهرم بوشهر متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج استان بوشهر گذراند وسپس عازم عراق شد.
معتقد اهرمی در مراجعت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس عربی و ادبیات ‌پرداخت و در سال 1340 هجری قمری در سن 88 سالگی درگذشت.
جشنواره قرآن و عترت استان بوشهر از 11 تا 16 اسفند انجام شد .
7210/6043** خبرنگار: سیده نیر قیمی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.