احمد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه در استان باهدف حمایت از نیازمندان جامعه و اقشار آسیب‌دیده اقتصادی از بحران شیوع کرونا اجراشده که خدمات ویژه‌ای به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر رسیدگی به نیازمندان به ویژه در ماه مبارک رمضان افزود: در این راستا همکاری نهادهای مختلف ازجمله سپاه، اوقاف و امور خیریه، سازمان‌ها و مؤسسات خیریه‌ای و مراکز نیکوکاری ستودنی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از توزیع روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان از سوی کمیته امداد خبر داد و گفت: در این راستا ۳۴ آشپزخانه برای طبخ غذای گرم در سراسر استان بوشهر ایجادشده و همه‌روزه غذای گرم طبخ و قبل از اذان مغرب میان نیازمندان توزیع می‌شود.

لطفی تصریح کرد: در ۷ روز نخست ماه مبارک رمضان ۳۵ هزار پس غذای گرم میان نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده اقتصادی از کرونا توزیع‌شده است.

وی، با اشاره به اینکه غذاهای گرم یادشده در قالب طرح اطعام مهدوی توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: طبخ و تهیه غذاهای گرم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی قبل از اذان مغرب در تمامی شهرستان‌های ۱۰ گانه در شهرها و روستاهای استان بوشهر توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان اینکه در تمامی شهرستان‌های این استان آشپزخانه دایر شده است عنوان کرد: طبخ غذا با همکاری خیران و موکب داران انجام و توزیع می‌شود و این فعالیت تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

لطفی از تحویل سبدهای معیشتی به خانواده‌های نیازمند و یا آسیب‌دیده از بحران شیوع کرونا خبر داد و تصریح کرد: سبدهای کالا از طریق مراکز نیکوکاری و خیران جمع‌آوری می‌شوند سپس به تناسب هر شهرستان و کمک‌های جذب‌شده، سبدهای کالا را تهیه و در بین خانواده‌ها توزیع می‌شود.

وی ارزش هر سبد کالا معیشتی را ۲۰۰ هزار تومان دانست و افزود: تاکنون بیش از ۲۴ هزار سبد معیشتی به ارزش ۴.۸ میلیارد تومان میان نیازمندان و مددجویان کمیته امداد در شهرها و روستاهای استان بوشهر توزیع‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر تعداد خانوارهای تحت پوشش این نهاد را ۴۰ هزار خانواده دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود این سبد غذایی که شامل برنج، روغن، شکر، ماکارونی، رب گوجه و دیگر مایحتاج خانوارها است تا پایان ماه مبارک رمضان میان ۴۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.