عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در آیین تجلیل از منتخبان جامعه کارگری استان بوشهر افزود: رشد ۲۲ درصدی رتبه این استان در رونق تولید نشان از تلاش بی وقفه دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی، جامعه کارگری و کارفرمایی و همه فعالان اقتصادی استان است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که کشور در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه قرار دارد، کارگران در خط مقدم تولید و جنگ اقتصادی هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به سال جهش تولید تاکید کرد: لازمه جهش تولید تلاش دستگاه‌های اداری در برداشت موانع کار، تولید و به میدان آمدن تمام بخش‌های اقتصادی، جامعه کارگران و کارفرمایان است و زمانی می‌توان از جهش اقتصادی سخن به میان آورد که یک اتفاق شفاف و آشکار در حوزه تولید دیده شود.

گراوند افزود: در زمان حاضر دشمنان حوزه اقتصادی را به عنوان نقطه آسیب کشور نشانه گرفته و قصد دارند از این روزنه به کشور ضربه وارد کنند در این شرایط اگر در اقتصاد کشور جهشی رخ دهد دشمنان در این جنگ نیز همانند جنگ هشت ساله با شکست روبرو می‌شوند.

استاندار بوشهر ادامه داد: لازمه موفقیت در جنگ اقتصادی این است که شعار جهش تولید را با تمام وجود جدی گرفت.

وی اضافه کرد: کارگران و کارفرمایان به عنوان سربازان و سرداران خط مقدم تولید می‌توانند خنثی کننده توطئه و جنگ اقتصادی دشمن باشند و آمال و آرزوی آنها برای وارد کردن فشار به اقتصاد ایران را نقش بر آب کنند.

استاندار بوشهر گفت: در شرایطی که ویروس کرونا بی‌رحمانه اقتصاد دنیا را زمین‌گیر کرده‌است، افتخار می‌کنیم  با رعایت همه چارچوب‌ها وپروتکل‌های بهداشتی واحدهای تولیدی ما توقف نداشتند.

گراوند از نقش بی بدیل قشر کارگر در توسعه و اقتصاد کشور تشکر کرد و گفت: همینطور که جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان ما در خط مقدم مقابله با بیماری جان فشانی می‌کنند جامعه کارگری هم باید برای پایداری اقتصاد فداکاری کنند. 

وی ادامه داد: در شرایطی که از مردم خواسته می‌شد درخانه بمانند و به غیر از موارد ضرورت از خانه خارج نشوند، از کارگران خواسته شد در واحدهای تولیدی حضور داشته و نیازهای جامعه را برطرف کنند.

استاندار بوشهر اعلام کرد: در این شرایط با وجود حجم بالای جامعه کارگری استان بوشهر نسبت به سایر استان‌ها با پیگیری‌های صورت گرفته کمترین مشکل را داشت.

گراوند گفت: توجه به انجمن‌های کارگری خواسته نظام و حاکمیت است و باید از ظرفیت آن در حل مشکلات جامعه کارگری استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در زمینه اختلافات کارگری ۱۵ هیات تشخیص و  پنج هیات تجدید نظر در استان بوشهر داریم و نسبت به سال ۹۷، آمار دادخواست های کارگری در استان کاهش یافت.

پناه افزود: در همین ارتباط در سال گذشته، اختلافات کارگری و کارفرمایی با تدابیر صورت گرفته ۴۱ درصد به صلح و سازش انجامید و در ۶ سال گذشته سازش های اختلافات کارگری در استان ۲ برابر شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۳ نفر در استان مشمول بیمه بیکاری شدند اما در زمان شیوع کرونا ۱۰ هزار و ۱۹۸ نفر در سامانه مربوط به بیمه بیکاری در استان ثبت نام کردند که از این شمار ۹ هزار و ۳۷۰ نفر مشمول مقرری بیمه بیکاری هستند و به سازمان تامین اجتماعی ارجاع شدند.

پناه اضافه کرد: هم اکنون ۵۸۶ هزارو ۹۳۳ نفر در قالب ۲۵۹ هزار و ۷۲۸ خانوار  در استان بوشهر یارانه بگیر هستند که از محل اعتبار بلاعوض سهم این استان برای ۷ هزار خانوار  با جمعیت ۲۱ هزار نفر به طور میانگین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به هر خانوار پرداخت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.