علی سملیان روز سه‌شنبه در این رابطه افزود: تعداد کمی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای پوشش ارتباطی مکالمه نبودند که با اجرای طرح‌های خدمات اجباری روستایی(یو.اس.اُ) در سال گذشته 15 روستای دیگر به پوشش سرویس ارتباطی دست یافتند.

وی بیان کرد: با تلاش مستمر 99 درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به یکی از پوشش‌های ارتباطی از جمله تلفن ثابت (کابلی یا جی.اس.ام)، پوشش ۲جی اپراتور اول، دوم و یا تلفن ثابت‌های وب مجهز شدند.

سملیان ادامه داد: پوشش ارتباطی روستاها از مهمترین اهداف برنامه ریزی شده در حوزه ارتباطات استان است تا با شکل گیری آن شاهد کاهش شکاف دیجیتالی و مهاجرت نکردن ساکنان روستاها به شهرها و ایجاد قطب‌های اقتصادی و گردشگری در مناطق روستایی باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه پایداری پوشش ارتباطی روستاهای استان به طور مستمر در حال بررسی است گفت: از مزایای برقراری ارتباطات روستایی می‌توان به گسترش ارتباطات و از بین بردن محدودیت مکان و زمان اشاره کرد.

سملیان ادامه داد: ارتباطات روستایی از جمله مواردی است که نقش بسزایی در کاهش مشکلات مردم روستا به خصوص در حجم مراجعات روستاییان به شهرها دارد.

وی عنوان کرد: همچنین از میزان رجوع مردم روستا به شهرها جهت انجام کارهای اداری کاسته خواهد شد و به تبع آن تا حد زیادی نیز میزان رفت‌وآمد در شهرها کاهش می‌یابد.

سملیان تصریح کرد: پوشش ارتباطی روستایی همچنین می‌تواند باعث ارتقای نسبی سطح بهداشت در مناطق روستایی شود بنابراین نقش‌ ارتباطات در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستاها اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.