ابراهیم آسیایی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش کاکی قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر است و ظرفیت بسیاربالایی برای تولید نشا و محصولات گلخانه‌ای در جنوب کشور دارد.

وی اضافه کرد: شرکت تعاونی کوثر دشتی در زمینه انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشاورزی ایران و با برخی کشورهای خارجی از جمله کره جنوبی برای پیوند انواع نشای درختان همکاری دارد.

آسیایی فرد ادامه داد: همچنین این شرکت در زمینه آموزش و ترویج روش‌های پیوند و انجام و تبادل کارهای پژوهشی و تحقیقاتی با سایر استان‌ها و مراکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاهی همکاری دارد.

 وی بیان کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۸۵۰ تن فلفل رنگی با بسته بندی بسیار خوب و کیفیت بالا به کشورهای روسیه،  امارات و قطر و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده‌است.

مدیر عامل تعاونی گلخانه کشاورزی کوثر اظهارداشت: ۳۰ درصد تولیدات این شرکت در داخل و ۷۰ درصد محصول فلفل رنگی به خارج از کشور صادر می‌شود.

آسیایی فرد اضافه کرد: در زمان حاضر ۶ هکتار گلخانه زیر کشت محصول فلفل رنگی است و از هر هکتار ۱۲۰ تن فلفل که دارای بازار بسیار مناسبی در داخل و خارج است، تولید می‌کند.

وی به سایر محصولات تولیدی این شرکت تولیدی اشاره کرد و افزود: در سال زارعی جاری تاکنون پنج هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در فضای باز برداشت و به  بازار مصرف کشور عرضه  و به خارج صادر شد.

بخش کاکی شهرستان دشتی با ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.