سرهنگ مهدی قاسمی روز سه‌شنبه در این رابطه افزود: در پی شیوع جهانی ویروسکرونا، بسیاری از دولت‌ها برای مقابله با این ویروس از استراتژی تاخیر استفاده می‌کنند که شامل تکنیک‌های فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله تعطیلی مدارس و دورکاری در منزل است.

وی بیان کرد: تا جایی که امکان دارد برای استفاده از اینترنت برای اجرای امور کاری از وای فای عمومی که  به علت رعایت نکردن مؤلفه‌های امنیتی ناامن است نباید استفاده شود.

قاسمی ادامه داد: همچنین برای هر حساب کاربری از کلمه عبور قوی شامل یک رشته طولانی از حروف بزرگ، کوچک، عددها و کارکترهای ویژه استفاده  برای چند حساب کاربری از یک کلمه عبور مشترک استفاده نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت استفاده از مودم‌های ای.دی.اس.ال کلمه عبور پیش فرض آن را تغییر و از خاموش بودن قابلیت دبلیو.پی.اس(محافظ امنیتی) دستگاه اطمینان حاصل شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: به‌ صورت متناوب و در بازه زمانی لازم پشتیبان‌گیری از داده‌ها انجام شود تا درصورت حمله سایبری یا هرگونه باج افزار آسیب کمتری به کار و اطلاعات وارد شود.

قاسمی تاکید کرد: قبل از استفاده از دستگاه رایانه خود یقین پیدا کنند که فایروال(دیواره آتش) دستگاه و آنتی‌ویروس قدرتمند و به‌روز شده نصب باشد.

وی گفت: همچنین باید نسبت به ایمیل‌های مشکوک به کلاه‌برداری و فیشینگ اطلاعات که برای کاربران ارسال می‌شود هوشیار بود و از بازکردن لینک‌ها و ایمیل‌های مشکوک خودداری شود.

قاسمی عنوان کرد: چنانچه کاربران مجبور هستند در یک فضای عمومی کار کنند یا اگر با افرادی زندگی می‌کنند که نمی‌توانند اطلاعات کار را با آنها به اشتراک بگذارند امنیت دستگاه رایانه آنها مهم است و پیشنهاد می‌شود تا رمز ورود به دستگاه خود را فعال کنند.

وی هشدار داد: کاربران برای اطمینان از امنیت بیشتر حساب‌های کاربری پس از تعیین رمز عبور ترکیبی قوی از مولفه احراز هویت دومرحله‌ای نظیر اسکن اثر انگشت یا تاییدیه پیامکی استفاده کنند و در صورت نداشتن اطلاعات تخصصی کافی در این زمینه باید از مشاوره کارشناسان معتمد کمک بگیرید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند تا پلیس فتا بتواند با همکاری مردم در تحقق هرچه بیشتر امنیت در فضای سایبر موفق باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.