احمد لطفی روز دوشنه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به سال زراعی پربار و همت کشاورزان به این امر پیش بینی می‌شود در سال جاری این رقم به ۱۲۰میلیارد ریال برسد و با عنایتی که خداوند به استان بوشهر داشته و سال بارشی خوبی را سپری کردیم انتظار می‌رود که برداشت و پرداخت زکات خوبی داشته باشیم و وجوه جمع آوری شده را در زمینه رفع مشکلات نیازمندان هزینه کنیم.

وی یادآور شد: زکات جمع‌آوری شده سال گذشته در حوزه‌های کمک به امر مسکن، ازدواج جوانان، امور تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، معیشتی و اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها هزینه شد.

لطفی اضافه کرد: امسال چندکار مهم در دستور کار شورای زکات است که امیدواریم با تلاش مسئولان مرتبط با زکات جمع‌آوری شده انجام دهیم که یکی از این امور خرید و نصب انشعاب و لوله کشی گاز خانگی برای خانواده‌های نیازمند است که انجام این کار برای ۲ تا ۳ هزار خانوار صورت گیرد.

این مسوول ادامه داد: همچنین دراین زمینه بحث مسکن مددجویان و کمبودهای آن از جمله ساخت یکهزار چشمه سرویس بهداشتی، تامین جهیزیه به جهت فرهنگ سازی ازدواج آسان و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را مدنظر داریم که از حوزه زکات استفاده شود.

لطفی بیان کرد: مردم ما به امر پرداخت زکات اهتمام جدی دارند ولی اگر توصیه ما به کشاورزان برای همکاری با شورای زکات روستاها و مناطق خود هست بحث هدفمند کردن هزینه کرد این وجوهات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از کشاورزان، مودیان، مبلغان و مجریان جمع‌آوری زکات گفت: در سال گذشته شهرستان دشتستان با پرداخت ۴۰درصد از زکات در استان بویژه از بخش سعدآباد رتبه برتر استان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.