امید سحرخیز  روز چهارشنبه در بازدید سرزده از سردخانه نگهداری میوه تنظیم بازار طرف قرارداد اداره کل صنعت، معدن و تجارت در گمرک بندر بوشهر افزود: شکایات و نارضایتی‌هایی در مورد کیفیت میوه‌های تنظیم بازار در این استان مطرح شده که برطرف کردن آنها ضروری است. 

وی بیان کرد: برخی عاملان فروش از کیفیت میوه های موجود و در مواردی از میزان خرابی میوه‌ها ناشی از نحوه نگهداری و توزیع گلایه‌مند هستند و مردم نیز با وجود مراجعه به محل‌های تعیین شده  فروش و عرضه میوه تنظیم بازار موفق به دریافت آن نشده‌اند که این امر نیازمند دقت مضاعف و اصلاح شیوه توزیع و نظارت جدی مسئولان اداره کل صنعت معدن تجارت استان و اصناف بر نحوه عرضه میوه تنظیم بازار است.

وی ادامه داد: با توجه به برآوردهای صورت گرفته از میزان نیاز مصرف میوه شب عید و تنظیم بازار بویژه شرایط خاص ناشی از شروع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ و کاهش مصرف، ذخیره موجودی استان را متناسب با میزان نیاز و مصرف ارزیابی کرد.

امسال ۳۰۰ تن سیب زرد و قرمز و ۲۵۰ تن پرتقال والنسیا طرح تنظیم بازار ویژه نوروز به استان بوشهر تخصیص داده شد و در سردخانه‌های استان آماده عرضه به بازار است.

برابر مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر قیمت هر کیلو پرتقال والنسیا ۶۵ هزار ریال و سیب زرد و قرمز هر کیلو ۶۰ هزار ریال در مراکز خرده‌فروشی مرکز این استان تعیین شده و نرخ مصوب در شهرستان‌های تابعه، پرتقال با قیمت ۶۶هزار ریال و سیب با قیمت ۶۱ هزار ریال در مکان‌های مجاز طبق ضوابط و مقررات مربوطه توزیع می‌شود.

طبق اعلام  بازرس کل استان، بر اساس شرایط حاکم بر بازار، به منظور رعایت حقوق مصرف کننده و بیت‌المال امکان تعدیل قیمت میوه تا پایان ایام نوروز نیز پیش‌بینی شده و کارگروه تنظیم بازار استان می‌تواند در این زمینه با رعایت مقررات تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.