محمد حسین ارسطو زاده روز سه‌شنبه در این ارتباط افزود: از این شمار ۱۰۰ مورد از اماکن گردشگری و اقامتی با بررسی تیم‌های نظارتی تعطیل و تخلیه و ۸۸ مورد خانه مسافر متخلف بدلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تاکنون از سوی تیم‌های گشتی این اداره کل پلمب شده‌است.

وی اضافه کرد: براین اساس برای حفظ سلامت مردم با اسکان غیر قانونی مسافر از سوی مالکان خانه‌های مسافر برابر ضوابط با آنها برخورد می‌شود.

ارسطوزاده بیان کرد: فعالیت چنین مراکز اقامتی در شرایط کنونی به صورت مستقیم سلامت مردم را تهدید می‌کند و این اداره کل برای حفظ سلامت و بهداشت مردم، با اسکان غیر قانونی مسافر از سوی مالکان خانه‌های مسافر و سویت‌های مبله برابر ضوابط برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر به تشکیل تیم های نظارتی در این اداره کل اشاره کرد و افزود: از ۱۷ اسفند سال گذشته تیم‌های نظارت و بازرسی ما از اماکن اقامتی شکل گرفت و تیم‌های یاد شده تا سوم فروردین ماه سال جاری بیش ۴۳۴ ماموریت نظارتی را از تاسیسات و اماکن گردشگری داشته‌اند که ۳۹۵ مورد از این ماموریت‌ها به دنبال گزارش‌های مردمی بوده‌است.

وی اضافه کرد: ستاد تسهیلات سفر امسال در قالب ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در این اداره‌کل تشکیل شد و بصورت شبانه روزی با شماره تلفن ثابت ۳۳۳۲۳۱۷۷به شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی در مورد فعالیت مراکز غیر مجاز اقامتی رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.