به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه در این مراسم با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا بیان کرد: صبر، پایداری، مقاومت: مادران و همسران شهدا با تاسی از حضرت ام البنین (س) و ولایتمداری ایشان باعث شد تا امروز انقلاب اسلامی با امنیت و صلابت در برابر همه دشمنان ایستادگی کند و این مادران و همسران شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه و ملت دارند.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی گفت: همگان باید قدردان خون شهدا باشیم و به همسران و مادران آنان تکریم و احترام بگذاریم.

وی بیان کرد: امروز علیرغم توطئه‌های و دسیسه‌های دشمنان و باگذشت ۴۱ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی این شجره طیبه با اقتدار و سربلندی و عزت در جهان می‌درخشد.

امام جمعه گناوه افزود: آنچه که توانسته امروز درخت تناور انقلاب را راسخ و استوار نگه دارد، حضور پررنگ مردم در عرصه‌های گوناگون در طول ۴۱ سال از عمر شجره طیبه است.

وی اظهار داشت: هرگاه مردم در صحنه‌ها حضوری پررنگ و پرشور داشته‌اند دشمنان از این حضور هراسان و عقب نشینی کرده‌اند و توطئه‌های آنها یکی پس از دیگری خنثی شده‌است

رکنی حسینی گفت: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات دو آزمون بزرگی و حساس پیشرو در کشور است که همه باید با شکوه در آن شرکت کنند و هر چه حضور مردم بیشتر باشد دشمنان مأیوس تر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه: رهبری همه ملاک و معیارها انتخاب فرد اصلح را تبیین کردند خاطر نشان کرد: انقلابی بودن، جهادی، کارآمد و شجاعت و نترسیدن از دشمن از جمله ملاک‌های یک انتخاب اصلح است که رهبری به آن اشاره و حجت را بر همه تمام کرده‌اند.

در این مراسم معنوی سردار «محمد احمدیان» روایتگر و جانباز دوران دفاع مقدس به شرح خاطرات و ناگفته‌های دوران جنگ پرداخت.

احمدیان اظهار داشت: معجزات خون شهدا باعث شد تا امروز نظام مقدس اسلامی پابرجا باشد.

وی افزود: مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران بار عظیمی از دوران جنگ و انقلاب را با فداکاری‌های خود بر دوش کشیدند تا ما امروز در آرامش باشیم.

روایتگر دفاع مقدس گفت: کسانی که با برگزاری یادواره‌های شهدا مخالفند با فداکاری‌های و جانفشانی‌های شهدا و خانواده‌های آنها آشنا نیستند.

وی گفت: مادران شهدا در راه خدا فرزندان خود را که عزیزترین افراد برای آنها است در راه خدا دادند و باید قدردان و مرهون آنها باشیم.

احمدیان گفت: شهدا در راه خدا و دفاع از اسلام و کشور جان خود را فدا کردند و مبادا که ما فداکاری‌های آنها را به دست فراموشی بسپاریم.

وی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کرد: یکی از درس‌های شهدا برای ما این است که در بدترین شرایط گوش به فرمان فرمانده باید بود و دومین درس شهدا برای همه ما این بود که در برابر دشمن اظهار عجز و ناتوانی نکنید.

احمدیان ادامه داد: امروز کسانی از شهید و شهادت فاصله گرفته‌اند و فداکاری‌ها را فرموش کرده‌اند و ما از دزدی‌ها و نفاق شاکی و کلافه‌ایم و عده‌ای که در این مسیر قدم بر می‌دارند از فرهنگ شهید و شهادت فاصله گرفتند.

وی گفت: اگر چه امروز کشور در تحریم دشمنان قرار دارد و مشکلات نیز است اما قرار نیست که با آرمان‌های انقلاب و شهدا فاصله بگیریم.

روایتگر دفاع مقدس گفت: امروز اگر بخواهیم که آرمان‌های انقلاب و شهدا حفظ شود و انقلاب به دست صاحب اصلی خود برسد باید جنس انتخاب‌های ما کسانی باشد که در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند و وجود خود را صرف مردم و انقلاب کردند.

این آئین معنوی به همت دهیاری و شورای اسلامی، هیأت محبان قمر بنی هاشم (ع) و مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) روستای مال قاید برگزار شد.

مدیحه سرایی مهدی سلحشور از مداحان مطرح و بنام کشور و عزاداری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.