مقاتلی  روز دوشنبه در همایش مطالبه‌گری، بایدها و نبایدها در بوشهر افزود: همه ما در جریان اغتشاش‌های اخیر دیدیم که مطالبه‌گری­ جای خود را با طلبکاری عوض کرده بود.

وی اظهارداشت: در جامعه امروزی هیچ کسی با مطالبه‌گری­ مخالف نیست و همگان می‌دانند روحانیت اولین مطالبه­ گران تاریخ هستند.

وی بصیرت را لازمه مطالبه‌گری­ اجتماعی عنوان کرد و گفت: مطالبه‌گری  اجتماعی یعنی این که با تعامل، حقی را پیگیری کنیم که فکر می­ کنیم این حق از ما ضایع شده است که این کار لازم است با بصیرت همراه باشد.

مقاتلی با تاکید براینکه در اغتشاش‌های اخیر سیاست شیطانی پشت آن بود اضافه کرد: در این ناآرامی‌ها هیچ مطالبه‌گری صورت نگرفت بلکه یک سری عوامل معاندی بودند که از قبل برنامه ریزی کرده بودند که در پوشش مردم و به نام مطالبه گری ظاهر شوند این درحالی بود که بدون شک چنین چیزی رخ نداد.

مقاتلی اضافه کرد: مشکلاتی که بعد از این جریان‌ها با آتش زدن بانک‌ها، ازبین بردن امکانات دولتی و اغتشاش‌ها همراه بود هیچ مطالبه‌گری اجتماعی ایجاد نشد.

وی ادامه داد: کسی مخالف مطالبه‌گری نیست اما افراد باید با راه‌های مطالبه گری اجتماعی که همانا استفاده از تریبون‌های آزاد، رسانه‌ها، نماز جمعه، مقاله‌هاست آشنا شوند.

مقاتلی گفت: مطالبه گری اجتماعی مذموم و مطرود نیست بلکه باید در جوامع مختلف بشری وجود داشته باشد.

 جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: هوشیاری مردم، فتنه بزرگ دشمن را که قرار بود رخ دهد به محض تولد، از بین برد و مانع از تحقق آمال دشمن شد.

سرهنگ عبدالرضا دشتی افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی بار دیگر نشان دادند پشت سر نظام هستند و محکم هم پای کار ایستادند.

معاون اجتماعی سپاه امام صادق (ع) نیز گفت: تلاش می‌شود با برگزاری این چنین همایش هایی شیوه مطالبه گری در جامعه آموزش و به این وسیله مشکلات جامعه شناخته و بررسی شود.

مهدی عالی‌زاده افزود: یکی از دغدغه‌های نیروهای دلسوز انقلاب تحقق و پیگیری خواسته‌ها و مطالبه‌های به حق مردم است.

وی افزود: از فعالان اجتماعی و اصحاب رسانه می‌خواهیم مطالبه‌های مردم را در چارچوب قانون پیگیری کنند.

معاون اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: چون مردم به راحتی نمی‌توانند به مسئولان دسترسی داشته باشند این اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی هستند که می‌توانند مطالبات مردم را در چارچوب قانون مطرح کرده و  به نتیجه برسانند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان بوشهر هم گفت: فعالان اجتماعی  چشم بینا، گوش شنوا و دیده‌بان هوشیار جامعه هستند که بار اصلی مطالبه‌گری مردم بر عهده آنهاست.

عبدالله نجفی افزود: اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی باید به دنبال سوژه‌های مردمی باشند و از کارشناسان راهکار بخواهند.

وی همچنین از مدیران خواست در حوزه نقد تحمل بیشتری داشته باشند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.