حجت‌الاسلام حسین دشتی در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: وقف یک رحمت الهی است و در همه امور از جمله علم، دین، ارزش‌های اجتماعی و سایر موارد دیگر باید وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر مسیر وقف در جامعه کم‌رنگ شده است این درحالی است که این فرهنگ باید هرچه بیشتر در جامعه تقویت شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت بسیجی قهرمان حسین فهمیده گفت: تربیت انسان از دوران کودکی و نوجوانی انجام می‌شود به همین دلیل دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت مسئولیت و وظیفه سنگینی در خصوص تربیت نسل آینده برعهده دارند.

وی ادامه داد: نوجوانان زیادی در دوران دفاع مقدس با اعتقاد راسخ و عاشقانه در جبهه‌های جنگ حضور یافتند و حماسه‌ها آفریدند.

دشتی با تاکید براینکه خانواده‌ها باید برای تربیت نوجوانان خود هزینه کنند اضافه کرد: امروز خانواده‌ها در کنار دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت باید با ایجاد نشاط معنوی بتوانند نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند تا بتوانند در جبهه علمی و دینی حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: برخی حرکت‌های سنجیده جوانان در عرصه اجتماعی بیان کننده ارزش‌های دینی، محبت اهل بیت (ع) و ولایتمداری است که بسیار قابل تقدیر و امیدوارانه است.

 امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه آخر ماه صفر گفت: محبت اهل بیت (ع) باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد چرا که این محبت بسیار کارساز است وصرفه‌نظر از آثار فردی موجب کفاره گناهان و پاکی روح می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.