رضا رحمانی روز پنج‌شنبه در بازدید از شهرک صنعتی برازجان شهرستان دشتستان افزود: استان بوشهر و بویژه شهرستان دشتستان از قطب های تولید خرمای کشور است و خرمای کبکاب آن نیز ثبت جهانی شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه اولویت این است تا در قالب خوشه خرما فعالیت جدید توسعه و سرمایه گذاری و همچنین فرآوری و بسته‌بندی  این محصول کشاورزی انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:نقش بسته بندی و فراوری خرما در صادرات آن محصول مهم است چرا که این محصول تقاضای زیادی در کشورهای مختلف دنیا دارد.

وی افزود: منابع محدودی داریم ولی با این حال باید فعالیت‌ها در مسیری هدایت شوند تا زمینه برپایی میز صادراتی خرما در استان بوشهر تشکیل شود.

رحمانی اظهارداشت: استان بوشهر علاوه بر برخوداری از منابع انسانی از ارتباط خوبی با کشورهای خلیج فارس برخوردار است که از این ظرفیت برای رونق بازار خرما استفاده شود.

وی یادآور شد: در کل کشور میز صادرات تشکیل شده که از نمونه آنها می‌توان به میز نساجی اصفهان و زعفران مشهد اشاره کرد.

رحمانی تاکید کرد: خرما یکی از محصولات است که در جهان شهره است و قابلیت صادرایی بالایی داشته و تحقق بیش از پیش این مهم قادر به تاثیرگذاری در اقتصاد منطقه است.

 وی ادامه داد: استان بوشهر در حوزه معدن و صنعت و بویژه صنایع دریایی ظرفیت قابلی دارد که در این ارتباط سعی می‌شود با ساز و کار لازم زمینه شکوفایی این ظرفیت‌ها بخوبی فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته وارد استان بوشهر شده و در ادامه سفر یک روز خود پس از بازدید از شهرک صنعتی بندر ریگ شهرستان گناوه در نشست با فعالان اقتصادی استان بوشهر مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.